• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041611113
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

روش‌های کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان

روش‌های کلاهبرداری اینترنتی به بهانه عید قربان

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی کردن حساب افراد به بهانه کمک به افراد بی بضاعت هشدار داد.

سرهنگ قدرت الوانی گفت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه هموطنان و با تحریک احساسات آنان و انتشار تصاویری از افراد بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه‌های بانکی فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نموده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در روش دیگر، افراد سودجو با سوءاستفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر و از طریق فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان می‌کنند و سپس پول‌ها را به حساب خود واریز و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

الوانی به شهروندان توصیه کرد در مناسبت‌های مختلف اعم از عید قربان و عید فطر  برای پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت و صحت موسسه خیریه مطمئن شوند و از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی و از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

الوانی افزود: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک‌های خیرخواهانه خود از طریق موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه‌ی ملی معرفی می‌شوند اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha