محمد حسین ساده وند سیزدهم تیرماه در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص عدم ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده به ناوگان اتوبوسرانی شهر بیان کرد: این خودروها در کنار استانداردهای مختلف دارای تست و استاندارد جدیدی به نام اختلالات رادیویی هستند و باید این تست را پشت سر می گذاشتند، اما مرجع ارزیابی این تست در ایران وجود نداشت، بر همین اساس اتوبوس به کشور ثالث ارسال شد.
وی با بیان اینکه تست ها انجام شده و قول داده اند تا مردادماه مشکل حل شود، افزود: خرید این اتوبوس ها خدمت بزرگی به اراک بود، درست است که چند ماه از خرید آن گذشته و وارد ناوگان نشده، اما به لحاظ مالی شهرداری و شهر اراک به شدت جلو افتاد چراکه اگر امروز خواهان خرید بودیم باید برای هر دستگاه ۱.۵ برابر بیشتر هزینه می کردیم.
ساده وند تصریح کرد: در کنار موانعی که برای ورود این اتوبوس ها به ناوگان وجود دارد، با چالش های دیگری روبرو بودیم، حدود ۱۳ سال است که جایگاه سوخت اراک تعطیل بوده است که در این دوره احیای جایگاه در دستور کار قرار گرفت. ۱۵ سال است که همه خطوط خصوصی است و استفاده از اتوبوس های سازمانی در کنار اتوبوس های خصوصی نیازمند برنامه است که باید شرایطی ایجاد شود تا بخش خصوصی متضرر نشود.
وی افزود: مجوز و نحوه به خدمت گرفتن رانندگان شایسته نیز تعیین شده است و تا ابتدای مردادماه ورود اتوبوس به ناوگان انجام می شود.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک در خصوص پلاک گذاری موقت این اتوبوس ها، گفت: برای پلاک موقت به احتمال دعواهای حقوقی حتما توجه شود.
ساده وند در خصوص هوشمندسازی حمل و نقل شهری بیان کرد: شرکت مدنظر برای هوشمندسازی، شرکت صاایران است و با توجه به عجله سازمان در تحقق این امر، این شرکت زمان مورد نیاز برای کار را ۴ ماه عنوان کرده است.
انتهای پیام
نظرات