• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040100398
  • خبرنگار : 50184

"شیشه فوتی" به رشته‌های صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه شد 

"شیشه فوتی" به رشته‌های صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه شد 

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، اولین کارگاه شیشه فوتی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح و راه اندازی شد.

حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به راه اندازی این کارگاه صنایع دستی، اظهارکرد: اولین کارگاه شیشه فوتی غرب کشور با سرمایه حدود ۲۵ میلیارد ریال در روستای ده پهن کرمانشاه راه اندازی شد. 

وی در خصوص این رشته صنایع دستی افزود: مواد اولیه برای تولید این هنر، شیشه است و از شیشه های شکسته و بلااستفاده که گاها در طبیعت رها رشده نیز در آن می توان استفاده کرد. در این هنر شیشه ها پس از طی فرایند ذوب به شکل خمیر نرم در آمده و در گام بعدی از آنها با استفاده از هنر دمیدن تولیدات زیبایی خلق می شود. 

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: باتوجه به بازیافت مواد دور ریخته شده در شیشه فوتی، می توان گفت که این رشته کمک کننده به محیط زیست هم هست. 

وی از اشتغالزایی برای ۲۴ نفر در این کارگاه خبرداد و گفت: تا پیش از این رشته شیشه را در رشته های صنایع دستی استان داشتیم، اما این برای اولین بار است که شیشه گری فوتی را در استان راه اندازی می کنیم و به رشته های صنایع دستی ما اضافه می شود. 

ویسی در ادامه از راه اندازی یک کارگاه بزرگ در حوزه احجام چوبی در استان خبرداد و گفت: برای راه اندازی این کارگاه با حدود 15 نفر اشتغالزایی حدود دو میلیارد تومان  سرمایه گذاری  انجام شده و می تواند به تکمیل زنجیره ارزش در زمینه رشته های چوب در صنایع دستی استان کمک کند. 

وی همچنین با اشاره به پیگیری راه اندازی  تعداد دو کارگاه نخ ریسی  و رنگرزی سنتی با اشتغالزایی ۵۳ نفر در استان، گفت: مقدمات لازم برای راه اندازی  این دو کارگاه  فراهم شده و ایجاد آنها نقش مهمی در تکمیل زنجیره ارزش خواهد داشت.

معاون صنایع دستی استان گفت: در حاضر حدود ۲۹۳ کارگاه  گروهی صنایع دستی با اشتغالزایی بیش از هزار نفر در استان وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته بیش از سه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی ایجاد شد و پیش بینی می شود  در سال‌جاری رشد قابل توجهی را شاهد باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha