• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032417109
  • خبرنگار : 50416

رعایت عفاف و حجاب از ادارات و نهاد های دولتی آغاز شود

رعایت عفاف و حجاب از ادارات و نهاد های دولتی آغاز شود

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه توجه به مسئله حجاب باید از ادارات و نهاد های دولتی آغاز و پوشش موجه و اسلامی رعایت شود، خواستار اهتمام ویژه مدیران دستگاه ها در این زمینه شد و گفت: ائمه جماعات ادارات نیز دقایقی پس از نماز در این زمینه صحبت کنند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری روز سه شنبه۲۴ خرداد ماه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر دین اسلام را دینی مهندسی شده با همه جوانب و زوایا دانست و اظهار کرد: امر به معروف و نهی یکی از واجبات و فروع دین اسلام است.

برقراری به روایات و تاکیدات ائمه اطهار بر احیای این امر مقدس در جامعه اشاره کرد و افزود: توجه به معارف دینی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین آن در جامعه مشکلات و آسیب های جامعه را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اهیمت این مسئله مهم در نظام جمهوری اسلامی و ضرورت توجه به آن مطرح کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر فقط در حوزه اخلاق و گفتار نیست بلکه باید به صورت عملی اجرا و اثرات آن در جامعه دیده شود.

برقراری ادامه داد: اینکه هر کس خود را در جامعه کنار بکشد و این وظیفه را به دیگری بسپارد، زیبنده نیست بلکه همه ما مسئول هستیم تا در این زمینه خود را یک امر به معروف و ناهی از منکر بدانیم.

 امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه در مسیر امر به معروف و نهی از منکر شهدایی را تقویم کردیم که در مسیر ترویج این فریضه الهی جان خود را فدا کردند، تاکید کرد: ما نیز باید در ادامه این مسیرحرکت کنیم تا در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

برقراری یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را مسئله حجاب دانست و گفت: یکی از خطرات امروز مسئله ترویج فرهنگ بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی از سوی دشمن است که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی دیگر است.

وی تبعات فرهنگ بدحجابی بعنوان فرهنگی برگرفته از غرب را خطرناک دانست و افزود: فرهنگ بدحجابی مشکلات روحی و عاطفی را به همراه دارد.

امام جمعه ملایر گفت: ارزش انسان به تقوا و حیای او است و اسلام به مسئله حجاب نگاه ویژه ای دارد.

برقراری با اشاره به تاکیدات فراوان در ادیان مختلف و در دین مبین اسلام به مسئله پوشش و حیا، تصریح کرد: همه زیبایی های عالم به پوشش است و هر شی گرانها و ارزشمند در پوشش گران بها می‌شود.

وی بهای پوشش برای زنان و حتی مردان را ارزشی برای حفظ از آسیب های بیرونی دانست و گفت: حجاب به انسان ارزش و بها می‌‎بخشد.

برقراری با تاکید بر اینکه توجه به مسئله حجاب باید از ادارات و نهاد های دولتی شروع و پوشش موجه و اسلامی رعایت شود، خواستار اهتمام ویژه مدیران دستگاه ها در این زمینه شد و افزود: ائمه جماعات ادارات نیز دقایقی پس از نماز در این زمینه صحبت کنند.

امام جمعه ملایر مطرح کرد: اگر این مسئله در بین بانوان ادارات رعایت شود، آن ها می‌توانند الگوی سایرین به ویژه ارباب رجوع باشند و در ادامه مسئله حفظ حجاب و عفاف در لایه‌های مختلف اجتماع نیز نهادینه و فرهنگ سازی می شود.

برقراری همچنین به ضرورت تلاش رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه تلاش اشاره و اظهار کرد: هنرمندان نیز بعنوان الگوی بسیاری از مردم، یک الگوی اسلامی و ارزشی برای سایرین باشند.

وی با تاکید بر حمایت از ناهیان امر به معروف و نهی از منکر و آموزش آنها برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: با آموزش درست و فرهنگ سازی مناسب می توان جامعه را اصلاح کرد.

برقراری تاکید کرد: در موضوع حجاب همه باید به صورت یک حرکت خودجوش با مدیریت و جدیت، پای کار باشند تا به نتایج مثبت دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی حجاب اسلامی حدود ۶۰ اداره از ۷۲  اداره مورد بازدید قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشتیم، گفت: در این راستا به دنبال تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با موضوع حجاب هستیم.

حسین فارسی به تشکیل چندین جلسه با این موضوع اشاره و اظهار کرد: به دنبال شناسایی نخبگان، کارشناسان، افراد صاحب نظر و.... و بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی آن ها به عنوان اعضای این قرارگاه هستیم.

فارسی با بیان اینکه به دنبال ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و زیر مجموعه آن ها برای نهادینه کردن این فرهنگ در شهرستان هستیم، اضافه کرد: این نقطه نظرات کارشناسی شده به ستاد امر به معروف شهرستان ارائه و در صورت تایید و تصویب ستاد ابلاغ و اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر همکاری رسانه‌ ها، دستگاه های فرهنگی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای فرهنگ سازی حجاب در سطوح مختلف جامعه تصریح کرد: اگر همه پای کار باشند می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر به وضعیت نامناسب حجاب در برخی معابر و خیابان های شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز باید با همفکری راهکاری ارائه شود تا بیش از گذشته شاهد شکل گیری فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در سطح شهرستان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha