• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401032214932
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان عنوان کرد

پیش‌بینی نیاز به مصرف ۴۷۵ مگاوات برق در ایلام

پیش‌بینی نیاز به مصرف  ۴۷۵ مگاوات برق در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه نیاز به مصرف برق در استان ۴۷۵ مگاوات پیش بینی می‌شود، گفت: سهمیه ابلاغ شده به استان ۳۴۰ مگاوات است که در شرایط کنونی و در صورت عدم اعمال و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و مدیریت مصرف با خاموشی‌های دو بار در روز روبرو خواهیم شد.

«مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام » در نشست مدیریت مصرف انرژی استان، اظهار کرد: سال گذشته تا اواسط خردادماه، تقریبا یک ماه اعمال خاموشی در راستای پایداری شبکه داشتیم اما امسال با حمایت استاندار از برنامه‌ریزی‌های توانیر این مشکل مرتفع شد که این نماد همکاری دولت است و خوشبختانه تاکنون مجبور به مدیریت اضطراری بار در استان نشده‌ایم.


وی با تاکید بر اینکه برق امکان ذخیره‌سازی ندارد، افزود: سال گذشته امکان سرویس و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق آبی وجود نداشت و به همین خاطر با وقوع خشکسالی، کشور با مشکل ناترازی در تولید و مصرف برق روبرو شد اما امسال با بهره گیری از نیروگاه‌های حرارتی مشکل سال قبل پیش نمی‌آید و به این شکل ۶ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید اضافه می‌شود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به اینکه کاهش ساعت کاری ادارات موجب پایین آمدن میزان خاموشی‌ها خواهد شد، گفت: تغییر ساعات کاری به شکلی که از طرف هیئت وزیران مصوب شده است و تکالیفی را برای تمام دستگاه‌ها در ۹ بند ابلاغ کرده است موجب صرفه جویی ۲ هزار مگاوات انرژی روزانه در کشور خواهد شد.


شیرخانی نیاز به مصرف برق در استان ایلام را ۴۷۵ مگاوات پیش بینی کرد و گفت: سهمیه ابلاغ شده به استان ۳۴۰ مگاوات است که در شرایط کنونی و در صورت عدم اعمال و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و مدیریت مصرف با خاموشی‌های دو بار در روز روبرو خواهیم شد.


وی تاکید کرد: الزام به کاهش۳۰ درصدی مصرف ادارات نسبت به سال گذشته، تعدیل بار روشنایی معابر در سطح شهرها و معابر اصلی، شناسایی انشعابات غیرمجاز، راه‌اندازی و بکارگیری مولدهای اضطراری و همچنین معرفی و شناسایی رمزارزها تا حد قابل توجه‌ی از بروز خاموشی‌ها جلوگیری خواهد کرد.


شیرخانی تاکید کرد: کنتورهای هوشمند با هدف پایش مصرف در بین مشترکین صنعتی، کشاورزی و تا حدودی ادارات نصب شده است تا در صورت مصرف بیش از ۳۰۰ مگاوات با قطع برق مواجهه شوند. همچنین در یک سال گذشته ۲۰۸۷ انشعاب غیرمجاز بعلاوه‌ی ۱۷ مرکز و ۱۵۹ دستگاه ماینر شناسایی و ضبط شده است. البته نباید انشعاب غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای ایلام را نادیده گرفت چرا که بزرگترین ضربه را وارد می‌کنند چون از یک طرف به دلیل نداشتن کنتور اقدام به مصرف بی‌رویه کرده و از سوی دیگر سایر شهروندان را به مصرف غیرمجاز ترغیب می‌کنند در این راستا پیشنهاد می‌شود علی‌رغم ساخت و سازهای غیرمجاز به این خانوارها که نزدیک به هزار مشترک هستند، کنتور داده شود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام ادامه داد: همه‌ی دستگاه‌ها موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری با اولویت خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی هستند. دستگاه‌ها در ساعت‌های اوج مصرف؛ مولدهای اضطراری را به مدار بیاورند. باید شهرداری ۵۰ درصد روشنایی‌های معابر را کاهش دهند. صنوفی که خدماتی حیاتی دارند باید مجهز به مولد اضطراری شوند. همچنین از جهاد کشاورزی تقاضا می‌شود بسته‌های پاداشی توانیر را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند تا در صورت مدیریت مصرف در ساعت‌های پیک از برق رایگان در سایر ساعات روز بهره‌مند شوند.


شیرخانی به اپلیکیشن «برق من» اشاره کرد و اینکه از مزیت‌های این نرم افزار اطلاع رسانی خاموشی‌ها بر روی گوشی همراه است، گفت: یکی از دلایل نارضایتی شهروندان در سال گذشته، بی اطلاعی از زمان خاموشی‌ها بود که با نصب این نرم افزار می‌توانند از هشدارهای برق مطلع شوند و علاوه بر این از صدا و سیمای مرکز ایلام تقاضا داریم در فرصت‌های متعدد، زمان را در اختیار کارشناسان ما قرار دهند تا با مردم صحبت کنند و یا اینکه محتویاتی که تولید شده است را در زمان‌های مناسب پخش کنند.


وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان‌ها از فیدر مشترک با مناطق دیگر استفاده می‌کنند، گفت: دستگاه‌های حساس باید فیدر جداگانه داشته باشند یا به لحاظ فنی از هر دو سو تغذیه شود. اما بیمارستانی که به اندازه‌ی چند منطقه مصرف برق دارد با وجود استقرار مولدهای اضطراری از آنها بهره نمی‌گیرد و از جهت دیگر از دو طرف تغذیه نمی‌شود که بی نیاز از ژنراتور باشد. بنابراین سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و داشتن فیدر مشترک، برق منطقه‌ی بیمارستان با توصیفات مذکور قطع نشد و این به نحوی بی عدالتی در مصرف مشترکین خانگی بود که تعداد بارهای مختلف خاموشی را تجربه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha