• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401032114806
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

جانمایی کتابخانه مرکزی در اردستان ضروری است

جانمایی کتابخانه مرکزی در اردستان ضروری است

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت:معاونت فرمانداری با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی نسبت به جانمایی کتابخانه مرکزی اقدام کنند.

سید محمدهادی احمدی طبا، عصر امروز(شنبه، ۲۱ خرداد) در کارگروه کتابخانه‌ها، اظهار کرد: موضوع رسیدگی به امور کتابخانه‌ها یکی از مهترین برنامه وظیفه فرهنگی مسئولان شهرستان است.

وی با بیان اینکه کتاب قدرت مدیریت را در جوانان، نوجوانان و همه افراد بالا می‌برد، افزود: اگر قانون گذار نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها را به نهاد کتابخانه‌ها اختصاص داده است برای اهمیت کتاب و کتابخوانی بوده است.

فرماندار اردستان با اشاره به عدم وجود کتابخانه مرکزی در اردستان، گفت: معاونت فرمانداری با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی نسبت به جانمایی کتابخانه مرکزی اقدام کنند.عقیده داریم اگر کتاب و کتابخوانی در این شهرستان رشد کند اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

احمدی طبا با گلایه از عدم برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع کتاب، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی و ایجاد سمن‌های مردمی با موضوع کتاب برنامه ریزی بیشتری داشته باشد. 

وی از مسئولان شهرستان خواست نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی بی‌توجه نباشند و مدیران شهری نسبت به اجرای بیلبوردهای تبلیغاتی با موضوع کتاب اقدام کنند.

کتابخانه‌های مدارس فاقد کتاب‌های جدید است

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان در این جلسه گفت: کتابخانه‌های مدارس اردستان فاقد کتاب‌های جدید و به روز است که انتظار داریم نهاد کتابخانه‌های عمومی نسبت به تامین اینگونه کتاب‌ها همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

احمد خاکسار با بیان اینکه دانش آموزان بسیاری از روستاهای شهرستان از داشتن کتابخانه محروم هستند، گفت: در حدود ۸۰ درصد از مدارس شهرستان کتابخانه کلاسی وجود دارد که باید نسبت به تزریق کتاب‌های جدید اقدام شود.

همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان گفت: کتابخانه‌های شهرستان اردستان شامل ۶ کتابخانه نهادی است که از این تعداد چهار کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی در روستای کچورستاق و نهوج هستند که توسط شش کتابدار و دو نیروی اداره فعالیت می کنند.

عفت باقری با بیان اینکه زیربنای کتابخانه های عمومی به ازای هر ۱۰۰ نفر، هشت متر فضا است که در حال حاضر ۲۴۰۰ متر فضا از مجموع شش کتابخانه نهادی شهرستان داریم که فاصله ما تا چشم انداز ۱۴۰۴، پنج هزار و ۲۵۰ متر فضا است، ادامه داد: از نظر موجودی کتاب در کتابخانه به ازای هر نفر جمعیت چهار جلد کتاب باید در کتابخانه‌های سطح شهرستان باشد که در حال حاضر حدود ۱۳۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان اردستان موجود هست که از این نظر فاصله زیادی نداریم.

ریزش ۳۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های اردستان بر اثر کرونا

وی تصریح کرد: به دلیل وضعیتی که ویروس کرونا در جامعه ایجاد کرد و تعطیلی‌هایی که به وجود آمد از دوسال گذشته تاکنون عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان حدود ۲۵۰۰ نفر که حدود ۳۰ درصد از کل عضویت کتابخانه‌ها بود ریزش داشته است و در حال حاضر ۱۱ هزار نفر کسری عضویت تا چشم انداز ۱۴۰۴ فاصله داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان با بیان اینکه درحال حاضر با توجه به جمعیت ۴۳ هزار نفری شهرستان فقط حدود ۹ درصد از جمعیت اردستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا پایان چشم انداز سال ۱۴۰۴ حدود ۳۵ درصد از جمعیت شهرستان را عضو کتابخانه‌های شهرستان کنیم.

باقری با اشاره به اینکه شهرستان اردستان کتابخانه مرکزی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این شهرستان کتابخانه مرکزی ندارد ساختمان‌های کتابخانه‌های موجود در اردستان به هیچ عنوان اصولی و استاندار نیست و نمی‌توانیم آنگونه که شایسته است به اعضا خدمات دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha