• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401032114635
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد

رسیدگی دستگاه قضا به اعلام ترک فعل ها از سوی سمن های زیست محیطی گیلان

رسیدگی دستگاه قضا به اعلام ترک فعل ها از سوی سمن های زیست محیطی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان، از مسئولان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان خواست تا علی رغم هر گونه مخالفت و یا مقاومت سازمان ها، در انجام وظایف خود دلسرد نشده و در صورت بروز هر گونه تصرف یا تجاوزی به محیط زیست و انفال، اعلام جرم نموده تا دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست با تعدادی از سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان گیلان، با تبریک هفته محیط زیست و نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در این راستا، اظهار کرد: رسالت منصفانه سمن ها این است که آنچه در زندگی مردم واقع می شود را به درستی بیان کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت اولویت های استان، تصریح کرد: باید پس از شناسایی اولویت ها و تمرکز بر آن مشکلات را طبقه بندی کرده و با یک برنامه مدون در جهت رفع آن گام برداشت.

رئیس کل دادگستری گیلان، عدالت را احقاق هر گونه حقی به ذی حق تعریف کرد و افزود: قوه قضائیه متولی احقاق حقوق مردم است و دادستان ها به عنوان مدعی العموم احیاگر حقوق تضییع شده مردم هستند.

وی با بیان اینکه نظارت تنها در مورد فرآیند های اجرایی نبوده بلکه باید به تصمیمات مدیران نیز تعلق بگیرد گفت: گاهی بودجه های کلان به تصمیمات نادرست مسئولان اختصاص می یابد و لذا علاوه بر از بین رفتن اعتبارات  دولتی نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی شود.

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر پژوهش و مطالعه در اجرای هر طرحی خاطرنشان کرد: درخصوص مسئله پسماند کار مطالعاتی در دادگستری استان صورت گرفته و وظایف تمام مسئولان که باید طی بازه معینی انجام شود به آنان ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: اگر پس از اتمام مهلت تعیین شده، مدیران مربوطه اقدامی در راستای وظایف مربوط به خود انجام نداده باشند، دستگاه قضایی برای این ترک فعل و قصور و سهل انگاری پرونده قضایی تشکیل خواهد داد.

رئیس کل دادگستری گیلان از مسئولان سازمان های مردم نهاد خواست تا علی رغم هر گونه مخالفت و یا مقاومت سازمان ها، در انجام وظایف خود دلسرد نشده و در صورت بروز هر گونه تصرف یا تجاوزی به محیط زیست و انفال، اعلام جرم نموده تا دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha