• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401032013784
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کلاهبرداری با وعده نام نویسی سهام عدالت و یارانه‌ها در جزیره کیش

کلاهبرداری با وعده نام نویسی سهام عدالت و یارانه‌ها در جزیره کیش

ایسنا/هرمزگان رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با وعده نام نویسی سهام عدالت و یارانه‌ها در جزیره کیش خبر داد.

سرگرد محسن بابایی در تشریح این خبر افزود: کلاهبرداران و افراد سودجو با طراحی صفحات جعلی و اپلیکیشن‌های تقلبی در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و یارانه معیشتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی بیان کرد: در این روش مجرمان با ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی مردم مشروط به مراجعه به لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌کنند.

سرگرد بابایی خاطرنشان کرد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاومی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و یا نصب یک بدافزار در گوشی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: امسال ۲۰ نفر از ساکنان شکایت‌های خود را در خصوص کلاهبرداران فضای مجازی در پلیس فتا تشکیل داده اند و مبالغ کلاه برداری شده از انان نیز در حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرگرد بابایی عنوان کرد: پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش پس از بررسی پرونده‌ها اقدام به شناسایی محل کلاهبرداران کرده است و با توجه به اینکه هیچکدام از متهمان ساکن جزیره کیش نیستند پرونده برای انجام مراحل قانونی به پلیس‌های فرماندهی استان‌های محل سکونت کلاهبرداران ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و دستگاه دولتی و حاکمیتی با شماره تلفن همراه شخصی به افراد پیامک ارسال نمی‌کنند، توصیه کرد: شهروندان در مواجهه با این پیامک‌ها به هیچ عنوان لینک ارسالی را باز نکنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش اضافه کرد: شهروندان هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی برای ثبت نام یارانه، سهام عدالت را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha