• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401032013642
  • خبرنگار : 71654

فضانورد فرانسوی استقلال فضایی اروپا را خواستار شد

فضانورد فرانسوی استقلال فضایی اروپا را خواستار شد

"توماس پسکه"(Thomas Pesquet) فضانورد فرانسوی از اروپا خواست تا از فرصت ایجاد شده بوسیله اتحاد دیپلماتیک تازه شکل گرفته در این قاره برای توسعه پروازهای فضایی انسانی خود استفاده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، این مهندس و خلبان کاریزماتیک ۴۴ ساله اخیراً دومین ماموریت خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را طی ماموریت مشترک ناسا و اسپیس‌ایکس به نام کرو-۲ (Crew-۲) به پایان رسانده و مسلماً بالاترین رتبه را در میان فضانوردان اروپایی دارد، علاوه بر این در زادگاهش نیز فرد مشهوری است.

اگرچه او مدت‌هاست که از همکاری‌های بین‌المللی در فضا تمجید کرده است و همچنان در ترکیب احتمالی برای سفر به ماه طی ماموریت آرتمیس ناسا باقی می‌ماند، اما می‌گوید که ضروری است که رهبران اروپا به آژانس فضایی اروپا(ESA) بودجه لازم برای ارسال شهروندانشان به فضا را بدهند.

او می‌گوید: در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود، ما این هدف را داشتیم که از نظر دسترسی به فضا مستقل‌تر شویم، اما این موضوع به نتیجه نرسید. چندین اتفاق افتاد، آلمان مجبور شد دوباره متحد شود و آنها مجبور شدند بودجه‌ها را تغییر دهند.

تهاجم روسیه به اوکراین اکنون کشورهای عضو اروپا را که زمانی در هم شکسته بودند، متحد کرده است و "پسکه" می‌گوید که امیدوار است کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا از نفوذ جدید این قاره استفاده کنند.

در حال حاضر، تنها ایالات متحده، روسیه و چین توانایی پرتاب مستقل دارند، در حالی که هند نیز به دنبال به دست آوردن این توانایی است.

فضانورد فرانسوی استقلال فضایی اروپا را خواستار شد

یکی از گزینه‌های بالقوه آژانس فضایی اروپا پرتاب خدمه در یک فضاپیما بر روی موشک "آریان ۶" است که در حال حاضر در دست توسعه است و انتظار می‌رود اولین پرتاب خود را تا پایان سال جاری از گویان فرانسه انجام دهد.

او گفت: ما باید از هم اکنون کار را آغاز کنیم، زیرا چرخه‌های توسعه طولانی است. شما نمی‌خواهید این اتفاق در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده رخ دهد.

"پسکه" همچنین با این ایده که ظهور بخش تجاری فضا، آژانس‌های فضایی ملی را منسوخ می‌کند، مخالف بود.

یک تصور عمومی در میان مردم وجود دارد که بخش خصوصی، یا ایلان ماسک، یا اسپیس ایکس، کنترل این موارد را به دست گرفته‌اند، که اصلاً درست نیست.

در واقع، به گفته "پسکه"، صنعت خصوصی همیشه در این حوزه دخیل بوده است؛ از ساخت شاتل فضایی گرفته تا موشک‌های "آریان". کاری که ما در حال حاضر انجام داده‌ایم،این است که به آنها استقلال بیشتری می‌دهیم.

"ماسک" ممکن است به خاطر نظرات خود در مورد استعمار مریخ، تیتر اول روزنامه‌ها شود، اما "پسکه" می‌گوید: وقتی همه‌ی آژانس‌ها بودجه را برای رفتن به مریخ جمع‌آوری کنند، بخش خصوصی سخت افزار را فراهم خواهد کرد.  

در حالی که بخش خصوصی سطح جدیدی از سرعت و نوآوری را ارائه می‌کند، "پسکه" می‌گوید که چالش‌هایی وجود دارد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به کار با شهروندانی که برای بازدید از ایستگاه فضایی بین‌المللی پول پرداخت می‌کنند، اشاره کرد.  

او افزود: اگر فضانوردان حرفه‌ای و شهروندان سفرهای تجاری را در یک پرواز فضایی با هم ادغام کنید، بدیهی است که به نوعی بر کاری که ما انجام می‌دهیم، تأثیر می‌گذارد؛ زیرا باید از آنها مراقبت کنیم، آنها کمتر آموزش دیده‌اند و تجربه کمتری در این زمینه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha