• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401031913512
  • خبرنگار : 50454

با افتتاح کارخانجات تولید خوراک آبزیان:

ایران تقریبا در تولید خوراک میگو از واردات بی‌نیاز شده است

ایران تقریبا در تولید خوراک میگو از واردات بی‌نیاز شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری وزیر جهادکشاورزی گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در حوزه تولید ماهیان سردابی، خوراک آبزیان و... است که امروز با افتتاح کارخانجاتی که انجام شد می‌توان گفت ایران حدودا در خوراک میگو از واردات بی‌نیاز شده است چرا که ظرفیت ۳۷۰ هزار تن تولید این خوراک وجود دارد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ۱۹ خرداد ماه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: این استان یکی از قطب‌های مهم امنیت غذایی کشور است به ویژه در حوزه دامداری تامین‌کننده پروتئین برای مردم محسوب می‌شود همچنین یک آزمایشگاه بسیار بزرگ در زمینه آبخیزداری و منابع طبیعی ایران به شمار می‌آید.

وزیر جهادکشاورزی افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۸۰ هزار هکتار زمین زراعی، یک میلیون هکتار مرتع و ۳۳۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد همچنین ۷۷ هزار تولیدکننده، کشاورز و دامدار نیز موجود است که ۱۸ درصد اشتغال استان را در بردارد، در سال شاهد 4000 تن صادرات از این استان هستیم و 1.5میلیون تن تولید نیز وجود دارد که ۱۳ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن است و شامل ۳۱۵ هزار تن تولیدات دامی و ۲۳ هزار تن تولید آبزیان که نشان می‌دهد این استان مجموعه‌ای از تولیدات کالاهای اساسی را در خود دارد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در حوزه تولید ماهیان سردابی، خوراک آبزیان و... است که امروز با افتتاح کارخانجاتی که انجام شد می‌توان گفت ایران حدودا در خوراک میگو از واردات بی‌نیاز شده است چرا که ظرفیت ۳۷۰ هزار تن تولید این خوراک وجود دارد.

‌ ساداتی‌نژاد عنوان کرد: پرورش ماهی یکی از ظرفیت‌های سد کارون چهار است همچنین تولید گیاهان دارویی و معطر، توسعه باغات دیم و... نیز از دیگر ظرفیت‌های مثبت کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در این سفر ۲۵ مصوبه با ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است که امیدواریم با تصویب رئیس جمهور عملیاتی شوند و موجب رخداد یک اتفاق بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری شود در زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، سنددار کردن اراضی کشاورزی ۸۰ میلیارد تومان، تجهیزات آزمایشگاهی برای تولید بذر هیدرید گیاهان دارویی ۱۰ میلیارد تومان، مبارزه با بیماری‌های دام و طیور ۳۰ میلیارد تومان، ایجاد زیرساخت دهکده دانش‌بنیان تخصصی کشاورزی که برای اولین بار است ۲۰ میلیارد تومان، بازسازی و مرمت آب شرب انسان و دام در عشایر ۱۴۰ میلیارد تومان، زیرساخت پنج مجتمع آبزی پروری ۴۰ میلیارد تومان، صیانت از جنگل و مراتع زاگرس ۹۰ میلیارد تومان، آبخیزداری و آبخوان‌داری ۲۴۰ میلیارد تومان، تجهیز یگان اطفای حریق۳۰  میلیارد تومان، توسعه باغات دیم گیاهان دارویی و نوسازی باغات ۱۹۰ میلیارد تومان، اجرای سامانه کاهش و پیش‌بینی سرمازدگی باغات که در این استان یکی از ضروریات است ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام انتقال آب، بهسازی کانال‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ ۸۴۰ میلیارد تومان، بهسازی و مرمت قنوات ۱۰۰۰ میلیارد تومان، جاده‌های بین مزارع ۵۰ میلیارد تومان و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای صنایع تبدیلی استان درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مردم فارسان در استان چهارمحال و بختیاری مطالباتی نیز داشتند برای مثال تکمیل سد باباحیدر که ۹۰ درصد آن انجام شده همچنین چهار خطه شدن محور فارسان_چلگرد، تکمیل و توسعه بیمارستان فارسان، احداث فرهنگسرا و کتابخانه در جونقان، احداث شبکه فاضلاب باباحیدر و ایجاد شهرک صنعتی در فارسان و باباحیدر و تقویت زیرساخت‌های ورزشی در فارسان، باباحیدر و جونقان از جمله این مطالبات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha