حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی ۱۹ خردادماه در حاشیه بازدید از مرکز سامد برای دریافت مطالبات مردم در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۲۹ مجموعه از وزارتخانهها و نهادهای دولتی و عمومی از ۴۸ ساعت قبل از سفر ریاست جمهوری با حضور نماینده تامالاختیار وزارتخانه با مردم دیدار چهره به چهره دارند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: عموما در هر سفر استانی، نمایندگان تامالاختیار رئیسجمهور بهصورت متوسط ۱۴ هزار ملاقات مردمی دارند، تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰۰ پردازش درخواستهای مردمی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است و پس از رفع ایرادات برای فرد کد رهگیری ارسال میشود.
وی در ادامه با اشاره به ستاد پاسخگویی برخط سامانه سامد در سفرهای ریاست جمهوری به استانها، عنوان کرد: کاربران از ساعت ۷/۳۰ الی ۹:۳۰ دقیقه برای دریافت مطالبات مردمی پاسخگو هستند.
صالحی بیان کرد: در سفرهای استانی رئیسجمهور ادارهکل رسیدگی به شکایات دفتر ریاست جمهوری به درخواستهای عمومی مردم که در گذشته از طریق برگزاری تجمع و تهیه طومار اعلام شده است، نیز رسیدگی میکند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: اداره ارزیابی عملکرد و بازرسی رئیسجمهور از یکماه قبل از سفر ریاست جمهوری به استان گزارشات فساد و تخلف را جمعآوری میکند، این گزارشات پس از جمعبندی در وزارتخانه مربوطه پیگیری میشود.
وی با بیان اینکه پس از پایان سفر ریاست جمهوری عملکرد دستگاههای اجرایی و میزان رضایتمندی مردم از آن دستگاهها ارزیابی میشود، توضیح داد: این گزارش به استحضار رئیسجمهور میرسد.
صالحی تاکید کرد: مطالبات مردم از هیات دولت در سطح استانی و کشوری پیگیری میشود، اگر درخواست خلاف ضوابط قانونی باشد، فرد اغنا میشود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۲۴۰ مطالبه مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری تا این لحظه ثبت شده است، گفت: بیشترین موضوع درخواستهای ثبت شده مربوط به مسائل معیشتی و اشتغال است، نامههای دریافتی حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از پایان سفر ریاستجمهوری ثبت میشود و پاسخگویی به درخواستها حداکثر تا یکماه آینده انجام خواهد شد.
وی در پایان گفت: نمایندگان تامالاختیار رِئیسجمهور در شهرستانها برای پاسخگویی به مشکلات مردمی و احصای مشکلات حضور دارند.
انتهای پیام
نظرات