• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401031711523
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صمت شهرستان فریدن:

طرح آزادسازی قیمت‌ها بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است

طرح آزادسازی قیمت‌ها بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صمت شهرستان فریدن گفت: طرح آزادسازی قیمت‌ها اکنون خیلی بهتر از روزهای اول در فریدن اجرا می‌شود و با همکاری خوب مردم و اصناف این طرح بدون تنش در حال اجرا است.

غلامرضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها در شهرستان فریدن، اظهار کرد: طرح آزادسازی قیمت‌ها و مردمی‌سازی یارانه‌ها نزدیک به یک ماه است که در فریدن برای ۴ کالای ماکارونی، روغن نباتی، آردِ صنف و صنعت و لبنیات اجرا شده که در ۱۰ روز اول، اجرای این طرح مقداری با چالش روبرو شد، به‌طوری که با کمبود کالا مواجه شدیم، اما به تدریج و به تواتر این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر کالا به وفور در سطح شهرستان با قیمت مصوب دولت در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: بعد از اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها به دلیل تورمی که این طرح داشت افزایش قیمت به کالاهای دیگر هم تسری پیدا کرد، به طوری که در سطح بازار برای کالاهای مختلف تورم ۳۰ تا ۸۰ درصدی شاهد بودیم. طرح آزادسازی قیمت‌ها اکنون خیلی بهتر از روزهای اول اجرا می‌شود و مردم هم قبول کرده‌اند که اجرای این طرح لازم است، به طوری که همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتند و بدون تنش این طرح در حال اجرا است.

رئیس اداره صمت شهرستان فریدن، گفت: متولی تنظیم بازار در سطح شهرستان اداره جهاد کشاورزی، صمت، اداره تعزیرات و اتاق اصناف هستند. اکیپ‌های بازرسی به طور مرتب در حال فعالیت و نظارت بر بازار و قیمت‌ها هستند و هر گونه تخلفی به شماره ۱۲۴ اداره صمت اعلام و این تخلفات در همان روز رصد و پیگیری می‌شود و پرونده تخلف، تنظیم و جهت رسیدگی به اداره تعزیرات ارجاع خواهد شد.

زیرساخت‌های الکترونیکی کردن نانوایی‌ها فراهم است

قاسمی، تصریح کرد: در بحث توزیع آرد، دولت طرحی را در دو استان زنجان و قزوین اجرا کرده است و استان سوم برای اجرای این طرح اصفهان است که البته زمان اجرای آن را هنوز اعلام نکرده‌اند، اما زمینه آن فراهم شده و کارهای زیربنایی و اصولی طرح در حال انجام است. ابتدا در مراکز شهری طرح اجرا می‌شود و بانک سپه متولی الکترونیکی کردن واحدهای نانوایی است.

طرح آزادسازی قیمت‌ها بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است

وی ادامه داد: طبق روال قبل اکیپ‌های مشترک اداره صمت با جهاد کشاورزی، فرمانداری، شبکه بهداشت، اتاق اصناف، بسیجِ اصناف و تعزیرات به خوبی بر عرضه مستقیم کالاها و قیمت‌ها در بازار نظارت می‌کنند و اکیپ‌های مستقل اداره صمت نیز به شکل محسوس و نامحسوس در سطح بازار فعال هستند. در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی در فریدن مورد بازرسی قرار گرفته و حدود ۴۰ پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان فریدن گفت: تخلفات واحدهای نانوایی بیشتر در بحث آرد است به طوری که آرد را خارج از شبکه توزیع می‌کنند و چون اختلاف قیمت بازار با قیمت دولتی زیاد است برخی نانواها وارد این عرصه می‌شوند. بسیاری از تخلفات گزارش شده در بحث کم فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است. عدم رعایت ساعت پخت از دیگر تخلفات برخی واحدهای نانوایی است که این تخلفات پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات ارسال می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه شفاف‌سازی قیمت‌ها هنوز به خوبی انجام نشده است، افزود: بازار هنوز تثبیت کامل را پیدا نکرده است و برخی نرخ‌ها باید توسط ستاد اقتصادی دولت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و حتی کمیسیون‌های مربوطه تعیین شود، اما خیلی از نرخ‌ها ثبات کامل را پیدا نکرده تا بتوان به راحتی قیمت را مشخص کرد به همین دلیل اداره صمت مجبور است به شکل ارشادی عمل یا نرخِ متعارفی را تعیین کند و بر اساس همین نرخ متعارف اقدامات کاری خود را انجام دهد.

وی درباره شهرک صنعتی شهرستان فریدن، گفت: شهرک صنعتی فریدن تا دو سال گذشته فعالت لازم را نداشت، اما در دو سال اخیر تحرک خوبی ایجاد شده است، به طوری که این شهرک به شکل پویا فعالیت خود را انجام می‌دهد و اکنون ۲۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرک در حال فعالیت هستند. برخی از واحدهای صنعتی نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند و برخی دیگر جواز تأسیس خود را به پروانه بهره‌برداری تبدیل می‌کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان فریدن، خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی فریدن واحدِ صنعتی خیلی بزرگی نداریم و این واحدها بیشتر در حوزه کارگاهی هستند. در شهرک رمز ارز فریدن نیز ۵۰ واحد صنعتی جواز تأسیس خود را گرفته‌اند. جواز تأسیس واحد صنعتی کاشی و سرامیک نیز دریافت شده و زمین آن فراهم شده است تا به زودی این واحد صنعتی نیز احداث شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha