• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401031108337
  • خبرنگار : 71477

"کره شمالی درس‌های لازم را از کشورهایی که فریب آمریکا را خورده‌اند، گرفته است"

"کره شمالی درس‌های لازم را از کشورهایی که فریب آمریکا را خورده‌اند، گرفته است"

کره شمالی همزمان با اینکه مدت‌هاست برای توجیه توسعه اتمی خود به منظور تقویت دفاع شخصی‌اش تلاش کرده، اظهار داشت، درس لازم را از کشورهایی که برای تسلیم بازدارندگی جنگی‌شان فریب آمریکا را خوردند، گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی این ادعا را در کتابی در مورد دستاوردهای نظامی و دیپلماتیک کیم جونگ اون، رهبر این کشور در دهه گذشته مطرح کرد. این کتاب در وب‌سایت تبلیغاتی کره شمالی موسوم به "اوریمینزوکری" منتشر شد.    

در این کتاب آمده است: تاکتیک تهاجمی آمریکا این است که یک کشور را وادار به تسلیم توانایی‌های دفاع شخصی‌اش کند. آمریکا مرتبا سخنان شیرینی را بیان می‌کند و می‌گوید که اگر از بسیج نظامی خود دست بردارید و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید، به پیشرفت کشور شما کمک خواهم کرد.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: کره شمالی درس‌های لازم را از دیگر کشورها از جمله حمله نظامی سال 2011 میلادی به لیبی گرفته است.

این کتاب سپس دستاوردهای کیم جونگ اون در نشست‌ها با چین، روسیه و آمریکا را ذکر کرد. این کتاب به طور ویژه کیم جونگ اون را به خاطر تسلیم نشدن برای حفاظت از حاکمیت، استقلال و حقوق کشورش در نشست هانوی در سال 2019 میلادی ستایش کرد، اگرچه این نشست کیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در هانوی بدون توافق پایان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۱۷

دقیقا به همین دلیل کشور کره جنوبی فقیرترین کشور دنیا است.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۴۶

فیلم انگل (PARASITE) ;که بر اساس داستان واقعی است به خوبی تاریکی زندگی بسیاری از اهالی کره جنوبی را نشان میدهد.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۹:۲۸

فازتون چیه شما :/ فکر کنم کره شمالی رو با کره جنوبی اشتباه گرفتید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۵

فعلا که کره شمالی میتونه با موشک های اتمی اش تمام کره جنوبی رو تبدیل کنه به خاکستر و زمین سوخته

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۲۹

راه دور نرید ، کره جنوبی یکی از فریب خورده های امریکاست !! وضعیتشون و با خودتون مقایسه کنید !!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۹

قصه کره جنوبی فرق میکنه اگه مسایی مثل کره و ژاپن یار آمریکا نباشن، آمریکا ول میشه، بعدشم کره شمالی هم مثل ایران به خاطر تحریم ضعیف شد. وگر نه یه زمانی ار جنوبی بهتر بود. خاک تو سر ها خودشون هم خودشونو تحریم کردن.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۶

راه دور نمیریم ما مردن با شرافت و غیرت رو ترجیح می‌دهیم به اینکه با ذلت در سایه خوکان نجس آمریکایی زندگی کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۳۰

بله کشور کره شمالی آرزوی هر فردی است که می خواهد در آن کشور زندگی کند آن کشور پر رفاه و آسایش است همه امکانات در آن کشور موجود است و یک کشور کاملا آزاد برای زندگی است. دوستان چرا جمع نمی کنید بروید کره شمالی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۷:۴۶

شما چرا جمع نمیکند و نمیروید به آمریکا.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۹:۳۷

نه افغانستان و عراق و لیبی که ارباب های آمریکایی آنجا را آباد کرده اند پر از پیشرفت و آزادی و ارامش است. لطفا شما بروید آنجا!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۳۷

زندگی تجملاتی ندارند و فشارهای تحریم رویشان است ولی نیازهای اصلی مانند مسکن ،تحصیل رایگان ، ورزش و... فراهمه .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۴۰

تو هم شدی مثل اون خانمه که گفت هر که نمیخواد جمع کنه بره.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۱:۱۷

عالی فرمودین

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۷:۱۹

کشتارگاه باید بگی عزیز

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۸

حالا وقتی که کره جنوبی و ژاپن تبدیل به یک زمین سوخته و سیاه شدند بعد بیا چرت و پرت بنویس عرق خور غربگدا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۳۷

فقط بلدید شکایت کنید.توبهترمیفهمی یاجناب کییییم.شمامیدانی ازبس غم و غصه مردمش راخورده شکمش اینقدرگنده شده و غمبادگرفته؟مش خوزمبه ایید اگرفکردیگری کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۰۱

من حرفی ندارم شکی هم در مستکبر بودن امریکا و خونخاری و ظلم امریکا ندارم ...ولی یه سوال دارم الن کره شمالی و آقای کیم جونگ اون که درس فراگرفته هست به کجا رسیده آیا ملتش در رفاه و آسایش هستند ...آیا ملتش به سعادت دنیایی رسیده اند..؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۱۰

هزینه استقلال سیاسی تحریم غیر انسانی غرب است.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۰:۵۱

لیبی که به همه خواسته های غرب گردن نهاد ناگهان مورد حمله وسیع ایشان قرار گرفت ومردمش از رفاه خوب به بدبختی رسیدند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۲۱:۴۲

البته کل دنیا هم درسهای لازم را از کره شمالی گرفته است !

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۹:۰۲

همیشه حکمرانان دیکتاتور و کوتوله های فکری اینطوری فکر می کنند ، سیاه یا سفید ! این گونه حکمرانان از آنجا که فاقد استقلال فکری و قدرت تصمیم گیری و شجاعت و منطق و استدلال هستند و از روبرو شدن با افراد قوی تر از خود واهمه دارند ، نمی توانند حقانیت منطق و استدلال خود را اثبات کنند ! و به دنبال دشمن سازی و توهم برای ملت خود هستند تا بی لیاقتی و بی کفایتی خود را دیگران دیگران یا همان دشمن فرضی نسبت دهد ! و ملت بیگناه از ترس استبداد - ظلم و ستم و آزار و اذیت سکوت اختیار کنند !

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۸

آفرین کره شمالی!!!یک کشور مستقل وآزاد،پراز دموکراسی،مردمانی شاد وثروتمند.کاش میشد رفت اونجا!!!!البته کسانی که این متن رو نوشتند. خجالت نمیکشید.کره شمالی بخاطر سلطنت و ظلم وستم به مردم،مردمانش توچهاردیواری ودرواقع توزندان هستن.ازکمترین حقوق انسان برخوردارنیستن.وترس از دست دادن حکومت باهیچ کشوری ارتباط نداره،همه کشورهای دنیارو دشمن میبینه. وقتی کشوری که کل کشورهای دنیارو دشمنش بدونه یعنی میخواد مردمش رنگ آرامش رو نبینن،یعنی میخواد به مردمش ظلم کنه.لعنت برظلم وظالم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۲:۵۵

شما اونجا زندگی کردی یا چرتوپرتای سقوطی اینترآشغالو بلغور میکنی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۴

از این به بعد آقازاده هاتون رو بفرستین کره شمالی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۱:۵۷

اونجا برای تنبلها جایی نیست .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۹

مردونه حق میگه. بخدا قسم اگه به هسته ای شدن نریم یه روز از خواب بلندمیشید میبینید نصف ایران ازبین رفته، مطمئن باشید از۳طرف بهمون حمله میشه، مثلث عبری عربی غربی. تا الانم اگه حمله نکردن خدا بهمون رحم کرده. ارواح شهید، سردارسلیمانی هسته ای بشید تا دیرنشده

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۸

ای کاش ما هم فریب امریکا رو میخوردیم می‌شدیم غول اقتصادی و صنعتی و علمی و نظامی جهان

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۲:۰۴

با معذرت شما شاید الان هم گول خوردی ،آمریکا حتی در زمان پهلوی هم نیت صنعتی شدن ایران را نداشت و قدمی برنداشت مگر در زمینه مصرفی تسلیحاتی.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۰۴:۴۷

یه عده غرب گرا به خیال خودشون فکر کردن اگه آمریکا هر چی گفت قبول کنیم ایران مثل کره جنوبی یا اروپا میشه البته به نظر من ایران در مسیر درست قرار داره و پیشرفت می‌کنه ببینید آمریکا کشورهای مسلمان غرب آسیا رو کلنگی میخواد مثل لیبی تا تهدیدی برای رژیم جعلی صهیونیست نباشه زمان ریاست جمهوری روحانی هم یه عده هنگام بازگشت وزیر خارجه ظریف تو فرودگاه که توافق هسته‌ای شد رقصیدن گفتن چرا می‌رقصید گفتن پراید میشه یک میلیون این هم تفکر غرب گرا به خیال خودشون رسانه‌های لندن نشین آمریکا انگلیس به فکر مردم ایران هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۳ ۱۵:۰۲

تو جهان اگه یه اعتلاف ضد غرب و نوچه هاش ،اسراییل،ترکیه ، اذربایجون ، اوکراین ، . . . تشکیل بشه دنیا گلستان میشه ، همشون یه مشت توهمی اند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۵:۴۰

ترکیه ، اذربایجون را کوتاه بیا .