• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401030704917
  • خبرنگار : 50181

استاندار:

ریالی از اعتبارات آبرسانی به روستاهای کرمانشاه نباید برگشت بخورد

ریالی از اعتبارات آبرسانی به روستاهای کرمانشاه نباید برگشت بخورد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ریالی از اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستاهای استان نباید برگشت بخورد، گفت: با هر فرمانداری که نتواند کار آبرسانی به روستاها را پیش ببرد برخورد می‌کنیم..

بهمن امیری مقدم در جلسه قرارگاه آب روستایی استان کرمانشاه که امروز ( هفتم خرداد) برگزار شد، از منابع مالی خوبی که از محل اعتبارات محرومیت زدایی، آن هم به صورت نقدی برای آبرسانی به روستاهای کرمانشاه در نظر گرفته شده یاد کرد و افزود: برای جذب این اعتبارات تا پایان سال مالی زمان داریم و نباید اجازه دهیم این اعتبارات برگشت بخورد.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات برگشت بخورد همه در آن دخیل هستند، افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خرید تجهیزات انجام شود و در صورت نیاز از ظرفیت و امکانات مردم محلی هم استفاده کنیم تا کار به خوبی پیش برود.

استاندار کرمانشاه اینکه این اعتبارت از اواخر سال گذشته تخصیص پیدا کرده و در اجرای طرح‌ها سه ماه تاخیر داشتیم را غیرقابل پذیرش دانست و ادامه داد: هم اکنون در  برخی روستاهای استان تنش های آبی داریم و اگر دیر بجنبیم مباحث اجتماعی به همراه خواهد داشت و نباید اجازه دهیم کار به چنین مشکلاتی برسد و بعد طرح‌های آبرسانی را اجرا کنیم.

امیری مقدم با بیان اینکه باید گزارش روزشمار روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی ارائه شود، اظهار کرد: البته تسریع در روند اجرای کارها به معنای کاهش کیفیت نیست و باید از بهترین تجهیزات برای اجرای طرح‌ها استفاده شود.

استاندار کرمانشاه معتقد است، مردم باید احساس کنند از محل اعتباراتی که در نظر گرفته شده به صورت جهادی و بسیجی وار کار برای آبرسانی به روستاها آغاز شده است.

امیری مقدم با تاکید بر لزوم اولویت بندی روستاها هم بر اساس وضعیت تنش آبی دارند و هم میزان پیشرفت طرح های آبرسانی به آنها، عنوان کرد: روستاهایی در استان داریم که به آب پاک دسترسی ندارند و همکاری لازم را هم با شرکت آب و فاضلاب انجام نمی‌دهند که باید برای آنها هم فکری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرمانداران شهرستان‌ها در جریان روند اجرای طرح‌ها و پیگیر موضوع باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداری که نتواند مشکلاتی که پیش روی آبرسانی به روستاها وجود دارد را حل کند را نمی‌خواهیم و حتما اگر کم کاری در این زمینه رخ دهد که منجر به مشکلات اجتماعی شود با فرماندار برخورد خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار همکاری دستگاها برای تامین تانکر مورد نیاز آبرسانی به روستاها شد و ادامه داد: تا زمانی که این طرح‌ها اجرا می‌شود، باید نیاز مردم را با تانکر پوشش دهیم.

امیری مقدم همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر بخش‌ها برای کمک به آبرسانی به روستاهای کرمانشاه تاکید کرد و ادامه داد: طی جلساتی که با خیرین تهران داشتیم مقرر شد آبرسانی به ۵۰، ۶۰ روستای کرمانشاه را تا اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به عهده بگیرند و کارهای اجرا را هم انجام دهند.

وی افزود: همچنین در کشور مقرر شده از ظرفیت ستاد اجریی فرمان امام (ره)، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... نیز برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی استفاده شود که باید این بخش‌ها را نیز پای کار بیاوریم.

امیری مقدم در ادامه انتقادی هم به شیوه اجرای دو مورد از سدهای کرمانشاه داشت که به دلیل استفاده از تجهیزات نامناسب، امکان رهاسازی آب در شبکه آنها و استفاده مردم وجود ندارد.

وی این کار را خیانت در حق مردم دانست و با بیان اینکه سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع ورود کنند، گفت: این دو طرح باید سال ۱۳۹۶ به مردم تحویل می‌شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلات این دو سد مرتفع نشده است.

به گفته استاندار کرمانشاه، به دلیل تعویق در روند اجرای کارهای این دو سد هم اکنون برای تکمیل آنها به دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امیری مقدم  در پایان از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: مردم طعم خدمات دولت مردمی را خواهند چشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha