• پنجشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401030503652
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل نیروگاه سبلان اردبیل:

ظرفیت تولید برق به 1440 مگاوات می‌رسد

ظرفیت تولید برق به 1440 مگاوات می‌رسد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل گفت: توان تولید نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل با بهره‌برداری از فازهای مختلف به یک‌هزار و 440 مگاوات می‌رسد.

عطایی در نشست بررسی آخرین وضعیت توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار کرد: این نیروگاه در واحد گازی در 6 فاز فعالیت خود را انجام می‌دهد که فاز اول تا چهارم آن هر کدام به ظرفیت 159 مگاوات و فازهای پنج و 6 هر کدام به ظرفیت 162 مگاوات تولید برق انجام می‌دهند.


وی مجموع تولیدات برق این نیروگاه را 960 مگاوات اعلام کرد و گفت: از طریق بخار بر ظرفیت تولید این کارخانه افزوده شده ما شاهد توانمندی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل در تولید انرژی به روش‌های مدرن هستیم.


مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل فعالیت 140 نفر را در این نیروگاه یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از فازهای در حال توسعه نیروگاه، امکان اشتغالزایی در این مجموعه بزرگ تولیدی تا 2 برابر افزایش می‌یابد.


عطایی افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید برق و انرژی در کشور است که امیدواریم با وارد مدار شدن ظرفیت کامل این نیروگاه پشتیبانی‌های لازم را از شبکه برق کشور انجام دهیم.


وی مهمترین مشکل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان را کمبود منابع آب اعلام کرد و ادامه داد: باید هر چه سریعتر برج خنک‌کننده این نیروگاه با تأمین آب مورد نیاز به بهره‌برداری برسد که در این زمینه رایزنی‌ با شرکت آب و فاضلاب انجام شده است.


عطایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است از محل پساب فاضلاب اردبیل چرخه تولید آب این مجموعه به شکل کامل فراهم آمده و ما بتوانیم بستر مناسبی را در توسعه این مجموعه نیروگاهی شاهد باشیم.


مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اضافه کرد: 90 درصد انتقال آب به این نیروگاه انجام شده و امسال هم تأمین آب و هم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه را در این مجموعه شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha