• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401030403041

ترقی: دستگاه‌های امنیتی باید نسبت به اقدام تروریستی اخیر اسرائیل پیگیر باشند

ترقی: دستگاه‌های امنیتی باید نسبت به اقدام تروریستی اخیر اسرائیل پیگیر باشند

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی به دست اسرائیل، گفت: این اتفاقات قابل توجیه نیست و دستگاه‌های امنیتی باید پیگیر این مسئله باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ترورهایی که اسرائیل تا کنون نسبت به تعدادی از شخصیت‌های ایرانی انجام داده است و آخرین مورد که ترور شهید صیاد خدایی بود، اظهار کرد: تا کنون در برخی موارد پاسخ‌ ما به این اقدامات تروریستی با تاخیر صورت گرفته و با توجه به اینکه آن انتقام واقعی و سختی که باید می‌گرفتیم تحقق پیدا نکرده است، اسرائیل سعی می‌کند از این فرصت برای ضربه زدن بیشتر به کشور استفاده کند.

وی با بیان اینکه استراتژی اسرائیل ناامن کردن ایران است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی این استراتژی خود را از طریق اعزام گروه‌های تروریستی و همچنین ایجاد اغتشاشات و جنبش‌های اجتماعی و تحریک گروه‌های منتقد که از خیابان برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، اجرا می‌کند. این موارد سیاست‌های چندجانبه‌ای است که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی تصریح کرد: البته باید توجه داشت پدید آمدن چنین حفره‌های امنیتی  و ضربه اسرائیل به شخصیت‌های کشورمان بار اول نیست که اتفاق می‌افتد و پیش از این هم در چندین مورد سابقه داشته است. لذا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور باید دقت بیشتری داشته باشند و از کنار تحرکات و موضوعات به سادگی عبور نکنند.

ترقی ادامه داد: اینکه اسرائیل بتواند فرد و جایگاه و موقعیت و تاثیر آن را شناسایی کند و در قلب تهران و در منطقه‌ای که از نظر امنیتی مورد توجه است، وی را ترور کند، نشان‌دهنده این است که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات قابل توجیه نیست، بیان کرد: دستگاه امنیتی نسبت به این مسئله باید پیگیر باشد و اگر این شهید فرد موثری در مقاومت بوده است، باید حفاظت درستی از این فرد می‌شده است و اگر فرد عادی بوده است، باز هم صورت گرفتن چنین عملیاتی در روز روشن قابل توجیه نیست.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این اقدامات صهیونیست‌ها را نمی‌توان به عنوان یک اقدام تک در نظر گرفت که بخواهیم پاتک آن را بزنیم، اضافه کرد: اول اینکه این اقدامات نشان‌دهنده انفعال صهیونیست‌ها است درقبال اقداماتی که ایران در منطقه انجام می‌دهد و ضربه‌هایی که به رژیم اسرائیل وارد می‌شود. اسرائیل تمام این ضربه‌ها و آسیب‌های تقویت مقاومت و کشیده شدن درگیری به داخل سرزمین‌های اشغالی را ناشی از حمایت‌های ایران از مقاومت می‌داند. این امر نشان‌دهنده این است که ایران و جبهه مقاومت فعال هستند و اسرائیل در قبال این مسائل منفعل است و به جای پاسخگویی در صحنه، دست به چنین اقداماتی در داخل ایران می‌زند.

ترقی با تاکید بر اینکه اصل اقدام تروریستی اخیر اسرائیل واکنش در برابر اقداماتی است که برای تضعیف آن در منطقه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به صورت طبیعی انتظار مردم جامعه این است که در قبال  این نوع اقدامات تروریستی که خارج از میدان جنگ صورت می‌گیرد و با معیارهای تقابل نظامی و جنگی همخوانی ندارد، جمهوری اسلامی ضربه‌هایی وارد کند و نشان دهد که به لحاظ امنیتی و برای ضربه زدن به اسرائیل در داخل کشور خودشان هیچ مشکلی ندارد و از توانمندی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha