• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401030302340
  • منبع : نمایندگی سمنان

خواب صیاد شیرازی در شب آزادی خرمشهر/ روایت پوردستان از ۲۵روز مداومت عملیاتی در بیت‌المقدس

خواب صیاد شیرازی در شب آزادی خرمشهر/ روایت پوردستان از ۲۵روز مداومت عملیاتی در بیت‌المقدس

ایسنا/سمنان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طرح برخی از مهمترین دستاوردهای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: این عملیات از برجسته‌ترین موفقیت‌های رزمندگان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان بود.

امیر سرتیپ پوردستان ،در جمع نیروهای نظامی و انتظامی استان سمنان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به حمایت‌های جبهه استکبار از رژیم بعث عراق اظهار کرد:  در جنگ تحمیلی، آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه ، پشتیبان صدام بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اتحاد و همدلی به عنوان یکی از رموز پیروزی در جنگ تحمیلی نام برد و گفت: تبعیت از ولی‌فقیه و رهبری امام راحل از دیگر رموز این فتح بزرگ بود.
وی با اشاره به شرایط کشورمان در روزهای نخست جنگ تحمیلی افزود: در اوایل جنگ در شرایط مطلوبی قرار نداشتیم ، اما بحمدالله نیروهای مسلح ما توانستند به سرعت در برابر تهاجم رژیم بعث بایستند.

پوردستان از آزادسازی خرمشهر به عنوان یک نقطه عطف در دوران دفاع مقدس نام برد و تصریح کرد: یکی از قله‌های پر افتخار دوران دفاع مقدس، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت و عنوان کرد:۲۵ روز مداومت عملیاتی در عملیات بیت‌المقدس اتفاق افتاد و ۱۹ هزار اسیر گرفته و بخش زیادی از زمین‌های اشغالی آزاد شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر بعد از عملیات فتح‌المبین کلید خورد ادامه داد: این عملیات 25 روز به طول انجامید و رزمندگان ما در این 25 روز صحنه‌های بیادماندنی در دفاع از کشور رقم زدند.

وی اضافه کرد: ۲۵ روز عملیات، یعنی ۲۵ روز شهادت، 25 روز نخوابیدن و نخوردن، یعنی 25 روز مقاومت سخت و جانانه در برابر دشمن.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به حیرت بسیاری از کارشناسان از این عملیات گفت: عبور از رودخانه یکی از سخت ترین انواع عملیات ها در جنگ است و ما در این عملیات برای عبور از کارون شهدای زیادی تقدیم کردیم.

وی از ساخت پنج پل بر سر کارون خروشان به عنوان یکی از نقاط برجسته این عملیات نام برد و گفت: این پل ها توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ساخته و نقش مهمی در این پیروزی بزرگ داشتند.

امیر پور دستان گفت: رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، تبعیت از ولایت فقیه بود که امروز نیز باید در این مسیر استوار قدم باشیم.

روایت پوردستان از خواب صیاد شیرازی در شب عملیات آزادی خرمشهر

امیر پوردستان به امدادهای غیبی در دفاع مقدس و نصرت الهی پرداخت و گفت: نیت خالص رزمندگان و مبارزه در راه خداوند سبب شد که رزمندگان به یاری خدا معجزه کنند و دشمن را شکست دهند.

وی با اشاره به دشواری عملیات و حیرت بسیاری از کارشناسان از آزادی خرمشهر اظهار کرد: امیر والامقام شهید صیاد شیرازی عنوان می‌کرد" در روز بیست و سوم عملیات، من و محسن رضایی که در حال مرور چگونگی عملیات بودیم به نتیجه رسیدیم با آن شرایط ، نمی‌توانیم خرمشهر را فتح کنیم و لذا تصمیم گرفتیم ابتدا خرمشهر را محاصره کنیم و چند ماه بعد با یک عملیات و نقشه دیگر برای آزادسازی آن اقدام کنیم. اما وقتی از خستگی خوابم برد، در خواب امام زمان (عج) را دیدم که لبخند می‌زنند و با لبخند ایشان دلگرم شدم. سپس با صدای بی‌سیم هم‌رزمان از خواب پریدم که می‌گفتند راه رود به خرمشهر باز است و اجازه ورود به شهر را می‌خواستند. این یعنی عنایت خداوند باعث پیروزی این عملیات شد".

روایت پوردستان از ۲۵روز مداومت عملیاتی در بیت‌المقدس/ خواب صیاد شیرازی در شب آزادی خرمشهر

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عراق با ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ مسلح به مرزهای ما حمله کرد افزود: گرفتن اسرایی از 70 کشور و حمایت شدید امریکا و شوروی از صدام و رژیم بعث و...نشان از حمایت همه جانبه از صدام دارد.

پوردستان با اشاره به نوپا بودن انقلاب در زمان جنگ گفت: موج شدید ترورها، خیانت های جریان ضد اتقلاب، درگیری با برخی از عوامل ضد انقلاب در برخی استان ها و..همه و همه شرایط ما را سخت تر می کرد اما با وجود همه این ها، در همان ماه های نخست چنان ضربه ای به ارتش بعث زدیم که خواهان آتش بس شدند.و در شرایطی بود که ارتش در سیستان و بلوچستان و برخی استان ها درگیر عوامل ضدانقلاب بود و از طرفی سپاه پاسداران نیز یک نیروی نوپا بود.

وی خطاب به جوانان انقلابی کشورمان اظهار کرد: شما جوانان در عرصه های علم و فناوری ملت غیور ایران اسلامی را مفتخر کردید، در بحث گروه های جهادی خط مقدم بودید و در آن سوی مرزها از میهن اسلامی دفاع کردید لذا بابت حضور شما عزیزان قدردان خداوند هستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به افق های پیش روی نظام اسلامی پرداخت و ادامه داد: ما با ترویج و اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهیم زد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها حسرت رهبری همچون امام راحل و مقام معظم رهبری را می خورند بر ضرورت تبعیت از ولی فقیه تاکید و خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم که این انقلاب را یاری دهیم تا به یاری خداوند پرچم را به صاحب اصلی آن"حضرت ولی عصر(عج) برسانیم.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خرمشهرهای پیش رو و لزوم آزادی آنها به دست جوانان کشورمان پرداخت و خاطرنشان کرد:  در بحث پیروزی در خرمشهر های پیش رو که مقام معظم رهبری فرمودند، با وحدت و همیاری جهان اسلام و فراتر از جغرافیای اسلامی باید اقدام کنیم.
روایت پوردستان از ۲۵روز مداومت عملیاتی در بیت‌المقدس/ خواب صیاد شیرازی در شب آزادی خرمشهر
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha