• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401030100041

مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

خودکفایی شاخص‌ترین ویژگی‌ جهاددانشگاهی است

خودکفایی شاخص‌ترین ویژگی‌ جهاددانشگاهی است

ایسنا/فارس مدیرکل ورزش و جوانان فارس یکی از شاخص ترین ویژگی‌های جهاددانشگاهی را خودکفایی این نهاد در اداره مجموعه خود عنوان کرد.

دکتر حیدر صفرپور یکشنبه یکم خردادماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: ارتباط بین بخشی و بین دستگاهی در راستای معرفی بیشتر ظرفیت دو دستگاه نقش موثری دارد و این مهم اثرات جانبی چالش‌ها را به حداقل می‌رساند.

او برگزاری دوره سرباز مهارت را تجربه خوب همکاری مشترک با جهاددانشگاهی فارس ذکر و خاطرنشان کرد: این مهم در فارس به عنوان استانی پیشرو به بهترین شکل ممکن اجرایی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی در تعریف و تفسیر نیازهای جامعه ورزش و مسائل موجود از طریق سرفصل‌های پژوهشی تاکید و عنوان کرد: پیش نیاز تحقق این مهم انجام دقیق و علمی یک کار تحقیقاتی است که نیازهای استان براساس شرایط موجود احصاء شود.

صفرپور که با همراهی شورای معاونین اداره کل متبوع در دیدار حضور یافت، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زنان، طیف شاخصی از جمعیت استان فارس را تشکیل داده ان‌ و در حوزه ورزش و جوانان نگاه متفاوتی به این قشر داریم و یکی از هدف گذاری هایمان این است که مادران خانواده را با رسالت و اهمیت فضای ورزش آشنا کنیم، چرا که معتقدیم این کار، پیشران شدن کل خانواده در امر ورزش را تسهیل می‌کند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اقتضائات خاص زنان و احساس برخی محدودیت‌ها، می‌توان ضمن معرفی ظرفیت‌های موجود، زمینه برای حضور بانوان در عرصه‌های محتلف را فراهم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ابراز امیدواری کرد که این جلسه فتح بابی برای تعاملات و ارتباط بعدی باشد.

صفرپور همچنین تصریح کرد: علاقه‌ای به امضای تفاهم‌نامه‌ صرفا بر روی کاغذ نداریم بلکه باید با برگزاری جلسات کارشناسی، مواردی که قابلیت اجرایی داشته باشند، احصاء شوند.
 
او همچنین اظهار کرد: یکی از شاخص ترین ویژگی‌های جهاددانشگاهی خودکفایی این نهاد در اداره مجموعه خود است، در حالی که این مهم حلقه مفقوده‌ای است که سالها در عرصه ورزش با آن مواجه هستیم.

دکتر محمدمهدی سرفراز شکوهی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در ادامه این نشست، بیان کرد: رویکرد جدیدی در ورزش و جوانان استان با تمرکز بر سمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه علم و فناوری با توجه به شعال سال در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: بین ١٥ تا ١٧ سمن در استان فارس در عرصه علم و فناوری ومشخصا دانش بنیان فعالیت می‌کنند که با توجه به رویکرد مردمی و اجتماعی که دارند، زمینه حضور علمی آنها در مراکزی مانند جهاددانشگاهی وجود دارد.

شکوهی به مسائل مربوط به مهارتهای مختلف ویژه جوانان هم اشاره و بیان کرد: اعضای سمن‌ها یک بازه سنی، سازمانی و اجتماعی دارند که نه مشخصا زیر مجموعه آموزش و پرورش و نه دانشگاهیان تعریف می‌شوند که جهاد می‌تواند ورود کند تا اقشار مختلف جوان از بازه سنی ١٨ تا ٣٥ سال را با مسائل و مهارت‌های اجتماعی درگیر کند.

او تصریح کرد: تابستان امسال و پس از دو سال از شیوع بیماری کرونا و کاهش محدودیت‌های ناشی از این بیماری فرصت خوبی برای اعلام فراخوان برپایی کارگاههای مهارتی و عملیاتی در حوزه‌های صنعت، گردشگری، دانش بنیان و کشاورزی با همکاری جهاددانشگاهی فارس است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: هم‌اینک ١٧١ سمن در استان فارس وجود دارد که اگر تنها ٥٠ سمن از این تعداد را سرپانگه داریم، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

همچنین در این جلسه بر اجرای اقدامات مشترک که منجر به ایجاد جامعه‌ای بانشاط و پویا و کاهش کم تحرکی می‌شود، تاکید شد.

حضور بانوان در حوزه‌های قهرمانی، علمی و آموزشی و فرهنگی، استعدادیابی زنان در حوزه همگانی، کمبود علم در عرصه ورزش، ورود تخصصی ورزشکاران به عرصه علمی و تخصصی شدن کار مربیان با ارتقای علم و دانش نیز از دیگر مواردی بود که توسط معاونین اداره کل ورزش و جوانان فارس در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha