• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401022819200
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح ۱۴۹ طرح مخابراتی در سمنان

بهره‌مندی۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از ارتباطات مخابراتی

بهره‌مندی۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از ارتباطات مخابراتی

ایسنا/سمنان مدیر مخابرات منطقه سمنان، ضمن تبریک روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی از بهره‌مندی ۹۹ درصد جمعیت روستاهای استان از ارتباط مخابراتی خبر داد.

مجید دارائی ضمن تبریک روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی به کارکنان مخابرات استان و فعالان حوزه ICT استان، خاطرنشان کرد: ارتباطات ملیت‌ها را به هم نزدیک و دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده است.

مجید دارائی با اشاره به موضوع برگزیده امسال اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، شعار "فناوری‌های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی در دوره سالمندی" را شعار امسال ITU عنوان و اظهار کرد: با کمک فناوری دیجیتال و اجرای هوشمندسازی منازل و آماده‌سازی بستر مناسب خدمات الکترونیک و از راه دور از جمله آموزش و بانکداری الکترونیکی می‌توان تا حد زیادی نیازهای سالمندان را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: مخابرات منطقه سمنان نیز همگام با شرکت مخابرات ایران، برنامه‌های خود را بر روی این موضوع متمرکز و می‌کوشد با ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی مطلوب و گسترده در جهت تحقق این شعار گام بردارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان بیان داشت: در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI) که ارزیابی استان‌ها و حتی کشورهای دنیا بر اساس این شاخص انجام می‌شود، مخابرات منطقه سمنان با توسعه متوازن خدمات ارتباطی و همچنین ارائه سرویس‌ها و خدمات فراگیر در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و خدمات مبتنی بر باند پهن یا اینترنت پرسرعت، رتبه دوم کشوری را داراست.

مدیر مخابرات منطقه سمنان خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی مخابرات، بسترهای لازم برای افتتاح ۱۴۹ طرح مخابراتی در استان سمنان با اعتبازی بالغ بر ۵۱۱ میلیارد ریال فراهم شده است که امیدواریم شرایط مطلوبی برای مردم و به خصوص جوانان استان در حوزه کسب و کار دیجیتال فراهم خواهد شد.

مهندس دارائی با اشاره به بحث‌های روز دنیا از جمله اینترنت اشیاء (IOT) و هوش مصنوعی (AI) تصریح کرد: زیرساخت مس دیگر برای تحقق این موارد کافی نبوده و شرکت مخابرات ایران با استفاده از تکنولوژی فیبرنوری، سرویس FTTH (فیبرنوری تا منزل) را با کیفیت مطلوب، سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و قدرت ارسال و دریافت بالا به مردم استان ارائه می‌دهد.  

وی افزود: مخابرات منطقه سمنان در این حوزه جزو استان‌های پیشرو بوده و با ظرفیت‌سازی ۶۰ هزار پورت FTTH ، اقدام به تجهیز بیش از ۷۰۰۰ منزل به این تکنولوژی روز دنیا کرده است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد جمعیت روستاهای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند، ضرورت خدمات‌دهی ارتباطی به روستائیان و عرضه شدن اینترنت پرسرعت نسل سوم (۳G) و نسل چهارم (۴G) همراه اول در شهرها و روستاهای استان را یادآور شد.

دارائی در خاتمه اظهار کرد: تجهیز روستاهای استان به تکنولوژی باند پهن تلفن همراه بسیار ضروری و با هدف ایجاد اشتغال و کسب و کار دیجیتال و تقویت صنعت گردشگری بوده و مخابرات منطقه سمنان در قالب پروژه‌های USO یا خدمات اجباری دولت، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات گسترده‌ای جهت آماده‌سازی بستر مناسب مخابراتی و ارتباطی برای روستاها و نقاط محروم استان کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha