عزت الله یوسفیان ملا در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه« معیارهای قرار گرفتن مردم در دهک های مختلف شفاف نیست»، اظهار کرد: مردم تشنه اطلاعلات هستند، بنابراین تعداد مراجع پاسخگویی به مردم باید بیشتر شود. در شهرستان ها، فرمانداری ها مراکز مختلفی را مامور پاسخگویی به مردم کنند. اکنون ده ها میلیون نفر پرسش دارند و تعداد مراکز پاسخگویی باید بیشتر باشد.
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور و اعضای دولت در بین مردم و مراکز توزیع کالا خیلی از مشکلات را حل میکند. اطلاعاتی هم که رئیس جمهور به مردم داد خیلی خوب بود، اما این اطلاعات باید برای مردم تکرار شود. مسئولان هر روز میتوانند در شبکههای استانی ابعاد طرح اصلاح یارانهها را برای مردم توضیح دهند، البته همه باید اطلاعات یکسانی به مردم بدهند، نه اینکه هرکسی حرف متفاوتی بزند.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه «مردم به اطلاعات درباره اجرای این طرح نیازمند هستند»، افزود: دولت از طریق رسانه ها به مردم اطلاعات بدهد. روزنامه دولت هر روز ابعاد این طرح را برای مردم تبیین کند. پرسش مردم این است که چه معیارهایی برای دهک بندی وجود دارد و آنها در کدام دهک قرار می گیرند.
یوسفیان ملا در پایان گفت: اگر اطلاعات مناسب به مردم داده شده و آنها توجیه شوند و از سویی کالاها هم به موقع به دست مردم برسد و منایع تامین کالاها هم شفاف باشد، طرح اصلاح یارانه ها میتواند به اهداف خود برسد.
انتهای پیام
نظرات