• سه‌شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401022718389
  • خبرنگار : 71474

عضو اتاق بازرگانی تهران:

به جای خودرو، خودروساز وارد کنید!

به جای خودرو، خودروساز وارد کنید!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با قیمت‌های جهانی، خودروی خارجی که استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد و در بازار داخلی ارزان تمام شود، وجود خارجی ندارد.

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان داخلی از آزاد شدن واردات خودرو استقبال می‌کنند و این امیدواری وجود دارد که فشاری که در سال‌های گذشته بر بخش‌های مختلف این صنعت وارد شده، با آزاد شدن ورود خودروهای خارجی کاهش پیدا کند و صنایع داخلی با مشکلات کمتری به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در واردات خودرو باید برخی شروط در واردات خودرو رعایت شود، تشریح کرد: ما در این سال‌ها با مشکلاتی در زمینه ارتباط با شرکت‌های خارجی مواجه بوده‌ایم که یکی از آنها، نبود خدمات پس از فروش در ایران است. به این ترتیب که اگر قطعه یک ماشین خارجی در ایران خراب شود و در بازار وجود نداشته باشد، عملا آن خودرو قابل استفاده نیست. به این ترتیب شرکت‌های خارجی از محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ایران به سود خود استفاده کرده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توقف فروش برخی قطعات به شرکت‌های ایرانی، بیان کرد: ما باید این سوال را خودمان بپرسیم آیا منطقی است که از کشوری که به ما قطعه خودرو نفروخته، خودرو وارد کنیم؟

نجفی منش به قیمت بالای خودروهای استاندارد در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: یک خودرو که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده باشد، احتمالا قیمتی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهد داشت و باید دید این ماشین زمانی که به ایران برسد با چه قیمتی عرضه خواهد شد. حتی خودرویی هندی که با اهداف اقتصادی تولید شده نیز قیمتی بین شش تا ۷۰۰۰ دلار دارد و از این رو این تصور که خودرو خارجی وارد بازار می‌شود و اقشار کم درآمد امکان خرید آن را پیدا می‌کنند، از اساس غلط است.

وی ادامه داد: واردات یک خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار هزینه دارد اما تولید همان خودرو در ایران حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه دارد. از این رو ای کاش به جای آنکه اصرار بر واردات خودرو باشد، تصمیم گیران به واردات خودروساز و استفاده از آنها در ظرفیت‌های داخلی برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۰

ای گل گفتی . خودرو ساز بیاد ایران بهتر هستش تا خودرو وارداتی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۰:۴۹

نه اول ماشین وارد کنید تا قیمت به تعادل برسه بعد خودرو ساز بیاورید مردم را با این حرف گول نزنید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۱:۱۷

قابل توجه کسانی که در هیئت مدیرها خودروسازهای هستن خود یه عضو همین خودرو سازها میگه قیمت تمام شده تولید خودرو 1500 دلاره به مثال پراید 200 میلیونی با دلار 30 تومن میشه 6700 دلار نه 1500دلار حالا پیدا کنید پرتغال فروش رو

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۱:۴۲

دوروزه خودرو ساز می‌خرند اون از خودرو ساز زان ما هم بدتر می‌شود کجایی ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۳:۰۸

اقای نجفی واقعا حرف بجایی زدید ما خودروساز می‌خواهیم نه خودرو واقعا خجالت نمیکشن مغازه اختصاصی باز کردند فقط برای سود جیب خودشون

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۹:۲۰

اگه خودرو ساز وارد بشه چی میشه. خوب میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۲۰:۱۱

که بعد به قیمت بیشتر از خودرو خارجی بفروشی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۲۳:۳۶

1500 دلار با دلار 30000تومان یعنی. تقریبا 45000000 تومان سایپا ارزونترین ماشینش 200 میلیون که پراید هست ایران خودرو که تو هر ماشین 70 میلیون فقط ضرر میده چه جوری با 45 میلیون ماشین از نوع خارجی‌ تولید میشه خدا میدونه این 1500 دلار با کدوم کارشناسی گفته شده مگه تو خواب تولید بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۰:۱۱

یعنی الان خودرو داخلی با هزینه ۱۵۰۰ دلار تولید میشه ۱۵۰۰×۳۰۰۰۰=۴۵۰۰۰۰۰۰ اهان همه متوجه شدن!!!!!!!!