• دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401022617435
  • خبرنگار : 71661

ریابکوف: به سادگی با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو کنار نمی‌آییم

ریابکوف: به سادگی با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو کنار نمی‌آییم

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، کسی فکر نکند که مسکو به سادگی با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو کنار می‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آن‌ها (اعضای ناتو) نباید دچار این توهم شوند که ما به سادگی این را تحمل می‌کنیم. این (عضویت فنلاند و سوئد در ناتو) به معنای افزایش سطح کلی تنش نظامی بوده و قابل پیش‌بینی بودن این منطقه را کاهش می‌دهد. حیف است که در تصمیم‌گیری درباره وضعیت فعلی، عقل سلیم قربانی بعضی ایده‌های خیالی شود.

کشورهای سوئد و فنلاند روز یکشنبه رسما برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست ارائه کرده‌اند. بیشتر بخوانید

ریابکوف افزود، واکنش مسکو به عضویت کشورهای نوردیک در ناتو به اقدامات مشخص هلسینکی و استکهلم بستگی خواهد داشت.

او گفت: این یک اشتباه جدی دیگر با عواقب گسترده است. این سطح کسانی است که امروز در کشورهای مربوطه تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۱۳:۳۱

چگونه است که روسیه هرپیمان نظامی را با تمام همسایگان منعقد کرده و حتی خواستار غیرنظامی و تسلیم همسایه های خود میشود، ولی هیچ کس دیگری حق ندارد پیمان نظامی داشته باشد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۱۸:۰۳

نظام انگلو ساکسونی غربی سالیان متمادی با تجاوز و تعدی به حقوق ملت های دیگر خو پیدا کرده و با آن زندگی کرده، لذا ملت‌ها و دولت‌ها باید تا تغییر این نظام و دگرگونی آن، تحمل و شکیبایی داشته باشند و در برابر توحش و زورگویی آنه تا آگاهی ملت‌ها، ایستادگی کنند....

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۲

خوب چیکار میخواهید بکنید؟ به سوید و فنلاند حمله کنید؟ به جهان بفرمایید که مثلا الان چطوری دارین مشکل اکراین رو حل میکنین؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۴

انگلیس و آمریکا مادر تمام جنایات عالم هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۶

احمق ها باعث و بانی عضویت بیشتر کشورها در ناتو خودتان هستید و با حمله به اکراین بهانه دست اینها دادید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۰:۳۴

هد گونه عضویت فنلاند و سوئد خارج از توافق روسیه و اروپا و غرب است چون روسیه انحلال پیمان ورشو را در قبال انحلال ناتو قبول کرد ولی تا امروز ناتو و اروپا به این قرارداد پشت پا زدن و در ثانی دارند ناتو را به مرزهای واقعی روسیه میچسبانند و این عضویت از خط قرمزهای روسیه است که اروپا و ناتو با عضویت فنلاند و سوئد امنیت و حاکمیت روسیه را به خطر انداختن و این حق قانونی و حقوقی روسیه است که از حاکمیت خود در مرزهایش دفاع بکند و هر گونه تجاوز را قاطع جواب کوبنده بدهد .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۱:۳۱

به سادگی که نه، ولی کنار نیاییم چکار کنیم: ما زیر بار زور نمیریم مگر اینکه زور طرف مقابل بیشتر باشد!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۲:۰۳

با سلام . ناتو حامی کشورهایی است که نظام سرمایه داری را برای اداره اقتصاد خود انتخاب کرده اند . و روسیه نیز بعد از فرو پاشی نظام سوسیالستی را کنار گذاشت و روش سرمایه داری را برای اداره اقتصاد کشور اش انتخاب کرد . و در اینده حتما عضو ناتو خواهد شد . الان دارد می خواهد به بهانه ناتو نهایت استفاده را از سایر کشورها بکند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۲:۱۳

روسیه شوروی نیست. ارتش روسیه هم ارتش شوروی نیست. یک سوم نیروی نظامی روسیه در همین مدت کوتاه یا کشته یا زخمی یا معلول یا آیی جنگی یا مفقود. تا چند زمان این روند فرسایشی ادامه پیدا می‌کند؟ و برای چه؟ توجیه یک یورش نظامی؟ ویرانی کشتار بی خانمانی برای چه؟ روسیه امروز یک حکومت الیگارش دزد سالار فاسد است. عمق فساد را از همین دستگاه از هم‌گیسخته نظامی و ماشین فرسوده بله قربان‌گو در یابید. یک جنگ بی انگیزه از ناحیه روسیه. یک سیلی سنگین بر گوش پوتین شرکا و درسی بزرگ برای ما که انگیزه را از اوکراین بیاموزیم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۳:۳۰

وایستا زیر پات علف سبز شه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۰:۱۶

پوتین اگر امریکا وناتو.رو بهش بدن دنیا رو نابود میکنه متجاوز، زنده باد اوکراین ومردم دلاورش و ریس جمهور وطن پرستش به امید نابودی روسیه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۹:۱۷

این دلقک اگر وطن پرست بود چرا با کشتار روس تبارها و پیروی از تهدید آمریکا بر علیه روسیه موجب عکس العمل تهاجمی روسها شد و مردم اکراین را فدا کرد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۲۳:۲۵

امیدواریم که این جنگ با تلفات خیلی کم هرچه زودتر تموم بشه و قطعا این قضیه نه به سود اکراینه و نه روسیه. ادامه جنگ به نفع نظام سرمایه داریه.چین و آمریکا و انگلیس و فرانسه و غیره دنبال فرسایش روسیه هستن و اکراین رو سپر کردن و کمک نظامی و مالی اونها مرهمی در حد رفع نیازهای جاری مقابله با روسیه هست و خواهد بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۱۹:۲۰

زنده بادفنلاند وسوئد