• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401022214367
  • منبع : نمایندگی سمنان

لزوم کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها از طریق نهادسازی با مشارکت تشکل‌های مردمی

لزوم کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها از طریق نهادسازی با مشارکت تشکل‌های مردمی

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها از طریق نهادسازی و ایجاد شرایط ساختاری با مشارکت تشکل‌های مردمی خبر داد.

احمد ریواده در کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: نهاد سازی و ایجاد شرایط ساختاری مناسب با مشارکت سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی باعث افزایش بهره‌وری و کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها می شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی و تاسیس مرکز جامع صیانت و توانمندسازی، به منظور پیگیری اشتغال و حمایت اجتماعی افراد بهبود یافته، مورد تاکید استاندار است که انتظار می‌رود به آن توجه بیشتری شود.

این عضو ارشد کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت بیش از 90 تشکل مردم‌نهاد در این استان خبر داد و تصریح کرد: در استان سمنان بیش از ۹۰ تشکل مردمی فعال وجود دارد که یکی از مهمترین ظرفیت های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه باید به درستی از توانمندی این تشکل‌ها استفاده شود ادامه داد: مسوولان باید از فعالان این بخش حمایت ویژه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تشکل‌های مردمی ویژگی‌های بارز و ارزشمندی دارند که از جمله وجود نیروهای متخصص، داوطلبانه بودن و شفافیت در اقدامات و پاسخگویی، وجود نوآوری، خلاقیت، انعطاف پذیری، مقبولیت اجتماعی و مردمی بودن در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد می تواند بسیار موثر باشد.

وی با تقدیر از تلاش‌های کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: بهره‌گیری از پتانسیل این تشکل‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است که نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha