• چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401022114280
  • خبرنگار : 50416

معاون استاندار همدان:

با احتکارکنندگان و اخلالگران در روند اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها برخورد می‌شود

با احتکارکنندگان و اخلالگران در روند اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها برخورد می‌شود

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران شهرستان را نحوه عملکرد آنها در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها دانست وگفت: با اخلال‌گران در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و همچنین احتکار و گران‌فروشی در کالاهای اساسی به جد برخورد می‌شود.️

به گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در جلسه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور دهیاران، اصناف و روحانیون برگزار شد، اظهار کرد: امروز شرایط ویژه‌ای را به لحاظ شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی سپری می‌کنیم و شاهد شکل گیری نظم نوین جهانی هستیم.

اسماعیلی شاخصه مهم این نظم نوین جهانی را تحولات منطقه از جمله جنگ بین روسیه و اوکراین دانست و گفت: خوشبین ترین تحلیل گران عرصه سیاست هم هیچگاه پیش‌بینی نمی‌کردند که روسیه به یک کشور اروپایی حمله کرده و غرب از دفاع از این کشور ناتوان باشد.

وی با اشاره به فرار و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کشور افغانستان پس از سال‌ها حضور در این کشور، افزود: امروز حضور نیروهای آمریکایی در کشور عراق که تا چند سال پیش به بیش از ۱۲ هزار نفر می رسید، تنها به چند پایگاه محدود شده است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: کم رنگ شدن حضور نیروهای آمریکایی و غربی در منطقه ناشی از شکل گیری نظم نوین جهانی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری است.

اسماعیلی با تاکید براینکه امروز آمریکایی‌ها در هیچ جای دنیا به ویژه در منطقه فعال نیستند، تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور آمریکا از ۴۵ درصد پس از پایان جنگ جهانی دوم به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته است و این نشان می دهد که این گاو وحشی آمریکایی در حال ذبح شدن است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در ادامه مطرح کرد: طی چهار سال اخیر آمریکا با تحریم‌های فلج کننده، آخرین فشارها را اعمال کرد و برخی در داخل کشور سعی کردند با سیاست‌های غلط اقتصادی، ناکارآمدی و شکست‌ها را جبران کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارز را با فشار تصنعی پایین نگه داشتند، گفت: در سال ۹۷ عده ای سوداگر و خائن از ارز پاشی به مبلغ ۱۸ میلیارد دلار، بهره بردند.

اسماعیلی به صدها پرونده موجود در مراجع قضایی با موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و خاطرنشان کرد: ریشه مفاسد ایجاد شده در کشور بدلیل نظام چند نرخی ارز است و سبب شد که روز به روز سفره مردم کوچک تر شود.

فرماندار ویژه ملایر به ضرورت احقاق حق مردم تاکید و بیان کرد: ارزی که برای عده ای رانت ایجاد کرده است، به حلقه آخر یعنی مصرف کننده تعلق خواهد گرفت.

اسماعیلی از کارشناسی ۷ ماهه طرح حذف ارز ترجیحی خبر داد و اضافه کرد: البته این طرح نیز مانند دیگر طرح‌ها اشکالاتی دارد که رفع خواهد شد.

وی مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی را یک ضرورت دانست و گفت: امروز در یک نقطه مهم تاریخی قرار داریم و دولت به دنبال اصلاح و بهبود معیشت مردم است.

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها، اصلاح ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است و همه برای پیاده‌سازی آن مسئولیت داریم.️

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین و تولید کالاهای اساسی نداریم، یادآور شد: انبارهای کالا در استان تکمیل است و کمبودی نداریم.️

وی یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران شهرستان را ارزیابی عملکرد آنها در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها دانست و تاکید کرد: با اخلال‌گران در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و همچنین احتکار و گران‌فروشی در کالاهای اساسی به جد برخورد می‌شود.️

اسماعیلی اقناع‌گری را بزرگترین و مهمترین شرط موفقیت برای اجرای این ماموریت خطیر دانست و گفت: همه در تبیین این رسالت بزرگ مسئول هستیم و همه نظام برای پیاده‌سازی این جراحی بزرگ اقتصادی پای کار آمده اند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه رسانه‌ها در این راستا موظف به امیدآفرینی هستند، افزود: مجموعه مدیران دستگاه‌ها، ادارات، اصناف، ائمه جمعه و جماعات و ارگان‌های این شهرستان نیز باید به جد پای کار باشند.️

وی از افزایش ناظران و بازرسان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج تا ۲۰ برابر خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیل و روان‌سازی در خدمت‌رسانی به مردم از سوی مدیران شهرستان مورد تاکید است.

با احتکارکنندگان و اخلالگران در روند اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها برخورد می‌شود

اجرای طرح حذف ارز ترجیحی در کاهش پرونده‌های اقتصادی موثر است

رییس دادگستری شهرستان ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه اقتصاد، برنامه ریزی ساده ای نیست، اظهار کرد: با توجه به تحولات دنیا به ویژه در این ایام، باید با هوشمندی مسائل اقتصادی را رصد کرد.

سعید احمدی فر با تاکید بر ضرورت قانون‌گذاری مدون و برنامه ریزی دقیق برای اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، گفت: تبیین اهداف این طرح از وظایف همه نهادها، دستگاه‌ها و نهاد روحانیت است.

وی اجرای عدالت و توزیع عادلانه یارانه بین مردم را از دستاوردهای این طرح برشمرد و افزود: دولت تصمیم گرفته است که هزینه فروش نفت و دیگر منابع کشور را با برنامه ریزی در اختیار مردم قرار دهد.

احمدی فر با بیان اینکه دولت با شجاعت و با پشتوانه مردمی اقدام به اجرای این طرح کرده است، تصریح کرد: نظام ما نظامی برگرفته از اعتقادات ما و ادامه دهنده راه پیامبران است.

رییس دادگستری شهرستان ملایر نسبت به عبور موفق دولت از این گردنه با پشتوانه مردمی ابراز امیدواری کرد و گفت: عبور از این گردنه نیازمند اقناع سازی مردم توسط کارگزاران اجتماعی و نهاد روحانیت است.

وی مشارکت و پشتوانه مردمی را لازمه اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: منبر مساجد تنها جای وعظ و احکام دینی نیست بلکه تقویت نظام هم جزو وظایف نهاد روحانیت است.

احمدی فر با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در اجرای این طرح حامی و در کنار دولت است، مطرح کرد: اجرای این طرح در کاهش پرونده‌های اقتصادی موثر خواهد بود و موفقیت در اجرای این طرح، موفقیت دستگاه قضا است.

اجرای طرح حذف ارز ترجیحی امنیت غذایی را فراهم می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در این جلسه مطرح کرد: هیچ دولتی موافق اختصاص ارز ترجیحی بر کالاهای اساسی نبود اما به واسطه تبعات اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جامعه دست نگه داشت و دولت سیزدهم با شجاعت و دلسوزی حاضر شد این طرح را اجرا کند.

سرهنگ علی اصغر فارسی با اشاره به جنگ کشورهای اوکراین و روسیه، مدیریت برنامه ها را ضروری دانست و گفت: ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

 وی افزایش قاچاق کالا، واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور و سودجویی سوداگران اقتصادی را از معایب ارز ترجیحی برشمرد و مطرح کرد: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، سبب غنی تر شدن اغنیا و فقیرتر شدن فقرا شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه افراد منتقدی که به تبعات اجرای این طرح اشاره می‌کنند، جایگزین مناسبی برای آن ارائه نمی‌دهند، اضافه کرد: اگر این طرح اجرا نشود، تبعات بیشتری ایجاد می‌کند.

فارسی در ادامه جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری، مدیریت کالاهای اساسی و فراهم شدن امنیت غذایی را از دستاوردهای این طرح برشمرد.

وی خواستار اقناع سازی و روشنگری در خصوص اجرای طرح هدفمند دولت شد و از مدیران شهرستان، دهیاران و روحانیون خواست که موارد سوء استفاده‌های اقتصادی و یا احتکار کالا را گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha