• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401022013136

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری و سرطان پیشرو است

جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری و سرطان پیشرو است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جهاد دانشگاهی هم از نظر علمی، هم عملی و هم اخلاقی در درمان ناباروری و سرطان در کشور پیشرو است.

دکتر سید وحید حسینی سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه راه‌اندازی مراکز ناباروری و تشخیص و درمان سرطان جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: جهاد دانشگاهی هم از نظر علمی، هم عملی و هم اخلاقی در درمان ناباروری و سرطان در کشور پیشرو است.

او ادامه داد: کمبود مسائل تقدیمی و شرعی نیاز است که با همکاری مسئولین برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به پیگیری نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این خصوص، از برگزاری کنگره‌ای با این محتوا خبر داد و گفت: کمبود قانونمندی و مسائل شرعی نیازمند پیگیری جدی در این حوزه است.

حسینی با اشاره به جمعیت ۱۵ درصدی نابارور در کشور، تصریح کرد: از نظر شاخص‌های سطح بندی به ازای هر میلیون نفر یک مرکز ناباروری را می‌توانیم در کشور داشته باشیم اما فارس ششمین مرکز ناباروری را در حال تاسیس دارد.

او با اشاره به مجوز ساختمان مد نظر برای مرکز ناباروری با کاربری درمانگاه، از تغییراتی در ساختمان سخن گفت و افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی از نظر علمی کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در بیمارستان سرطان شیراز، روزانه بالغ بر ۲۰۰ نفر غربالگری می‌شوند، تصریح کرد: در مدت کوتاهی ۹ هزار بیمار سرطانی شناسایی شده که هشت هزار نفر هم اکنون به درمان مشغول هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha