• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401022012894

لزوم فعالیت بیش‌تر در زمینه ترویج فرهنگ مهارت آموزی

لزوم فعالیت بیش‌تر در زمینه ترویج فرهنگ مهارت آموزی

ایسنا/قم رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در زمینه ترویج فرهنگ مهارت آموزی نیازمند فعالیت‌های بیش‌تر هستیم.

غلامحسین حسینی‌نیا در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که صبح امروز در سالن جلسات محراب برگزار شد، با اشاره به دیدار با رهبری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری موضوع مهارت افزایی کارگر را یک امر حیاتی یاد کردند.

وی با بیان اینکه در گام نخست انقلاب نهضت سوادآموزی مطرح بود، عنوان کرد: در گام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز موضوع مهارت آموزی مورد تاکید است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانش آموزان، سربازان، زندانیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ... جامعه هدف مهارت آموزی هستند، عنوان کرد: طی بررسی‌های انجام شده 15 شغل به عنوان مشاغلی که نیازمند مهارت هستند شناسایی شدند و این مشاغل برای شروع به کار نیازمند سرمایه آن چنان نیستند و اصل موضوع مهارت و توانمندی است.

وی از آینه کاری به عنوان یکی از این مشاغل یاد کرد و گفت: همچنین برنامه‌های متنوعی نیز برای دانشجویان و فارغ التحصیلان نیز داریم که باتوجه به عدم کاربردی بودن آموزش‌های دانشگاهی می‌تواند تاثیر بسیاری برای آن‌ها داشته باشد.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه 500 هزار فرصت شغلی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته اهتمام لازم نسبت به توسعه زیرساخت‌ها داشته است که امروزه از آن‌ها به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند نظام شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ مهارت آموزی نیازمند فعالیت‌های بیش‌تر هستیم، تصریح کرد: در این راستا ائمه جمعه به عنوان افرادی که رهبری افکار مردم را در دست دارند می‌توانند تاثیر بسیار بالایی داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه طلاب، بیان کرد: این مهارت افزایی در زمینه تامین معاش طلاب در کنار شهریه می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه همچنین مهارت داشتن طلاب به عنوان افراد الگو در جامعه تاثیر گذار است، ابراز کرد: امیدواریم در استان قم نیز بتوانیم مانند مشهد این مرکز آموزش ویژه طلاب را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha