دکتر حمیدرضا مسکنی در گفتوگو با ایسنا ضمن گرامیداشت بیستویکمین سالروز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، اظهار کرد: ایسپا در سال ۱۳۸۰ در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با هدف توسعه تحقیقات افکار عمومی و طرحهای نظرسنجی تشکیل شده و تلاش میکند ضمن اجرای طرحهای نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در سطوح مختلف، ملی، کارفرمایی و خویش فرمایی، مسئولان و سیاستمداران، توجه دانشگاهیان و نخبگان را نسبت به افکار عمومی و تحولات جامعه جلب کند.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اهمیت نظرسنجی در تصمیمگیری و سیاستگذاریها و برنامه ریزیها، افزود: اجرای طرحهای نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی فقط به بخشهای عمومی و دولتی محدود نمیشود، بلکه شرکتها و بخشهای خصوصی هم میتوانند به منظور شناخت افکار عمومی، تقاضای مشتریان و نیاز بازار زیرمجموعه خود اقدام به اجرای طرح نظرسنجی نمایند تا با تکیه بر تحقیقات انجام گرفته، سرمایهگذاری، تولید، بازاریابی و فروش را متناسب با نیاز مخاطبان خود در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه ایسپای گیلان از بدو تاسیس تاکنون ۱۴۸ طرح پژوهشی و نظرسنجی ملی، کارفرمایی و خویشفرمایی را اجرا کرده است، گفت: سال گذشته ایسپای گیلان توانست در اجرای پروژه انتخابات ریاست جمهوری، از نظر صحت اجرای دادهها و با پیشبینی ۹۸ درصدی انتخابات، رتبه برتر کشور را کسب نماید.
مسکنی با اشاره به اینکه ایسپا میتواند پروژههای تحقیقاتی و نظرسنجی مشترکی را با سایر مراکز دانشگاهی و علمی اجرا کند و راهکار مناسب را ارائه دهد، تصریح کرد: ایسپا آمادگی دارد با اجرای پروژه افکارسنجی و تحقیقات افکار عمومی در موضوع پسماند و زباله سوز سراوان در بین جامعه علمی و نخبگان استان، نسبت به ارائه و شناسایی ایدههای برتر و موفق اقدام کند.
انتهای پیام
نظرات