• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401021811021
  • خبرنگار : 71661

پیشنهاد راسموسن به فنلاند و سوئد: تا سر پوتین به اوکراین گرم است، عضو ناتو شوید!

پیشنهاد راسموسن به فنلاند و سوئد: تا سر پوتین به اوکراین گرم است، عضو ناتو شوید!

دبیرکل سابق ناتو گفت، اکنون که سر روسیه به اوکراین گرم است، وقت آن است که فنلاند و سوئد به عضویت ناتو درآیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو گفت: درباره سوئد و فنلاند، فکر می‌کنم پنجره فرصتی برای عضویت این دو کشور (در ناتو) باز شده است، دقیقا همین حالا، چون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جای دیگری مشغول است.

راسموسن با اشاره به اینکه تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو باید عضویت فنلاند و سوئد در این اتحاد را تایید کنند، هشدار داد که این روند ممکن است «چندین ماه» به طول بیانجامد.

این دبیرکل سابق ناتو که سابقه نخست‌وزیری دانمارک را نیز در کارنامه دارد، گفت: چندین ماه طول خواهد کشید و در این مدت سوئد و فنلاند ممکن است هدف زورگویی یا حتی تهدیدات روسیه قرار بگیرند و به همین دلیل است که باید امنیتشان را تضمین کنیم، گویی که از همین حالا عضو ناتو هستند.

با آغاز حمله روسیه به اوکراین - که مسکو آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند - سوئد و فنلاند ایده کنار گذاشتن سیاست دیرینه بی‌طرفی خود را بررسی کرده و به فکر امکان عضویت در ناتو افتادند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو در ماه مارس گفت که این اتحاد نظامی با آغوش باز پذیرای فنلاند و سوئد بوده و اگر آن‌ها درخواست عضویت بدهند، می‌تواند روند عضویت آن‌ها را تسریع کند.

آمریکا انتظار دارد که سوئد درخواست رسمی عضویت کامل در ناتو را تا اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) ارائه کند، در حالی که فنلاند ممکن است در همین ماه میلادی جاری در این مورد تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۸

قوای روسیه برای حمله به فنلاند و سوئد هم آماده است

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۶:۱۲

آیا میدانستید روسیه بیش از 1 هزار و 300 جنگنده تهاجمی نوین در اختیار دارد؟ از جمله 140 فروند سوخو35 - 300 فروند میگ29 - 280 فروند سوخو27 - 110 فروند سوخو34 ‌‌‌و40 فروند سوخو33 -و ........ سامانه های موشکی پیشرفته ضد هوایی S400 و S500 رو هم که نباید فراموش کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۲۱:۱۸

150 فروند سوخو 30 و میگ 31 هم هست

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۰۱:۳۱

زنده باد پوتین