علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای اقوام مختلف کرماتج، ترک، ترکمن، تات و فارس است و به دنبال آن هستیم تا فرهنگ، آداب و رسوم این اقوام را برای این استان تبدیل به یک برند کنیم.
وی گفت: در همین راستا اقدامات خوبی نیز انجام شده که برگزاری ۱۳۰ رویداد در نوروزگاه ها در عید نوروز امسال یکی از این اقدامات بوده که در آن بازی های بومی و محلی، موسیقی محلی و ... برگزار شد.
مستوفیان افزود: طی نوروز امسال ۴۰۰ هزار بازدید از این نوروزگاه ها و رویدادها انجام شد که اقدام خیلی خوبی برای معرفی این استان بوده است.
وی ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر اقداماتی بوده که در این راستا در حال انجام است.
این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت در شبکه های ملی و بین المللی و معرفی استان به عنوان گنجینه فرهنگ و حضور در نمایشگاه تهران در بهمن سال گذشته از اقداماتی بوده که برای رسیدن به این هدف انجام شده و یا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در وزارت خانه ذی ربط محوری با نام محور گردشگری شمال شرق ایران مطرح است، افزود: در این محور خراسان شمالی نیز قرار دارد و برای اولین بار است که خراسان شمالی در سطح ملی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مطرح شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی ادامه داد: از سوی دیگر خراسان شمالی به عنوان باب الرضا نیز مطرح است و در مسیر حرکت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد و تسوط گردشگری مذهبی نیز می توان خراسان شمالی را معرفی کرد.
انتهای پیام
نظرات