• یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401021107566
  • خبرنگار : 71610

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: نباید بگذاریم یحیی السنوار موفق به سرنگونی دولت شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: نباید بگذاریم یحیی السنوار موفق به سرنگونی دولت شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به درخواست رهبر حماس در نوار غزه از رئیس فهرست یکپارچه عرب‌ها در کنست مبنی بر خروج از ائتلاف دولت ائتلافی این رژیم و سرنگونی آن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی در آغاز جلسه کابینه دولت خود در واکنش به اظهارات یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در نوار غزه اظهار کرد: من دیروز شنیدم که رهبر حماس در غزه از منصور عباس، رئیس فهرست یکپارچه عرب‌ها در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواست تا دولت را سرنگون کند. من معتقدم که موضوع کاملاً واضح و روشن است و حماس این دولت را نمی‌خواهد.

بنت افزود ، "این نکته بسیار مهمی است که نقاب‌ها را از چهره همه برمی‌دارد و مشخص است که چه کسی به دنبال چه چیزی است و حماس خواستار سرنگونی دولت ماست، این گویای همه چیز است، بنابراین نباید اجازه دهیم که السنوار موفق شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یحیی السنوار شنبه شب در سخنانی خطاب به منصور عباس گفت: اینکه شما یک شبکه امنیتی برای این دولت (دولت بنت) که تصمیم به هتک حرمت مسجدالاقصی می گیرد، تشکیل داده‌اید، گناهی نابخشودنی است. این واقعیت که تو به عنوان یک پوشش ایمنی برای این دولت کار می‌کنی ، جرمی است که هرگز مورد بخشش قرار نمی‌گیرد. تو دین، ​​هویت عربی و هویت ملی خود را رد می‌کنی.

دولت بنت با کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی موفق به گرفتن رای اعتماد شد اما با استعفای اخیر رئیس حزب یمینا این کرسی‌ها به ۶۰ عدد کاهش یافت و اگر فهرست یکپارچه عربی که چهار کرسی در کنست دارد مشارکتش در ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی تعلیق کند به این معنا است که کرسی‌های دولت فعلی به ۵۶ کرسی تقلیل یافته و متقابلا شمار کرسی‌های اپوزیسیون به ۶۵ کرسی افزایش می‌یابد و در این صورت پارلمان می‌تواند رای عدم اعتماد به دولت بنت داده و انتخابات جدید که پنجمین انتخابات ظرف ۴ سال محسوب می‌شود، برگزار کند؛ این یک فرصت برای مخالفان جهت سرنگونی دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha