• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401021006466
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان عنوان کرد

مصرف ۷۲ درصد برق زنجان در بخش تولید

مصرف ۷۲ درصد برق زنجان در بخش تولید

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: عمده مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت و کشاورزی است.

پیام جوادی پیش از ظهر امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری به مناسبت روز صنعت برق و روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: رسالت شرکت توزیع تامین برق پایدار انرژی است که این رسالت در استان توسط ۱۰ هزار پست و ۱۴ هزار کیلومتر انجام شده و به ۴۸۶ هزار مشترک سرویس داده می‌شود.

وی افزود: عمده برق استان در بخش تولید ۷۲ درصد در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود و با بسترسازی‌های انجام شده، شرکت توزیع برق زنجان جزو شرکت‌های برتر کشور است.

این مسئول با اشاره به مدیریت بار اجباری در سال گذشته، ادامه داد: ناترازی در تولید و مصرف از سال گذشته شروع شده و امسال هم ادامه دارد.  محدودیت زمان و زمان‌بر بودن تولید، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای افزایش تولید برق در کشور،  به زودی تحقق صددرصدی نخواهد داشت.

جوادی تصریح کرد: تابستان گذشته ۶۸ هزار مگاوات نیاز برق کشور که ظرفیت عملی نیروگاه‌های کشور ۵۳ هزار مگاوات بود که این مهم نشان از کسری ۱۵ هزار مگاواتی دارد و خشکسالی و کاهش ۵۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، توسعه نیافتن ظرفیت نیروگاهی، رشد مصرف بی‌رویه و استخراج رمزارزها از جمله دلایل افزایش کسری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۷۴ هزار مگاوات پیک بار کشور باشد که با توجه به میزان تولید و کاهش بارندگی‌ها و خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار، پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات کمبود داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو سه سناریو برای پیک بار امسال پیش‌بینی کرده که در حالت بدبینانه ۱۵ هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت، افزود: در پیک بار سال گذشته در پیک روز ۸۰۰۰ و پیک شب ۶۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی نیاز بود. افزایش بار سرمایشی و صنعتی شدن سبب بالا بودن پیک روز نسبت به پیک شب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر تولید برق در کشور به صورت یکنواخت ادامه یابد، پیک بار در هفته دهم یعنی اوایل خرداد اتفاق افتاده و ۱۲۴ روز از تابستان بیش از ۵۰۰۰ مگاوات مصرف خواهیم داشت. وازرت نیرو برای مدیریت مصرف یک صد برنامه در چهار محور دارد که نوعی مشوق‌ برای مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha