به گزارش ایسنا، این اقدام به خودروساز آلمانی کمک میکند تا سهم بازار خود را در آمریکای شمالی، منطقهای که در ماه مارس به عنوان منطقهای با بیشترین پتانسیل رشد شناخته شد افزایش دهد اما چندین سال قبل از سال ۲۰۲۱ سودآور نبود.
فولکس واگن در ماه مارس اعلام کرد که تولید خود را در نتیجه جنگ در اوکراین به چین و ایالاتمتحده منتقل میکند. این خودروساز قصد دارد طی پنج سال آینده حداقل ۷.۱ میلیارد دلار در آمریکای شمالی سرمایهگذاری کند و تا سال ۲۰۳۰، ۲۵ خودروی الکتریکی جدید را به این کشور اضافه کند، با این هدف که ۵۰ درصد از فروش تا آن زمان الکتریکی باشد.
کارخانه چاتانوگا، تنها کارخانه در ایالاتمتحده که مدلهایی از جمله پاسات و اطلس را تولید میکند و تولید آزمایشی کراس اوور الکتریکی ID.۴ را در ماه مارس آغاز کرد تا برای عرضه در پاییز آماده شود.
یکی از مدیران ارشد در ماه مارس گفت: ID.Buzz ابتدا از کارخانه فولکس واگن هانوفر وارد میشود اما در نهایت میتواند در ایالاتمتحده یا مکزیک مونتاژ شود.
بررسیهای گذشته حاکی از این بود که این خودروساز آلمانی در حال برنامهریزی برای ایجاد کارخانه تولید دوم در ایالاتمتحده است و ظرفیت تولید خود را در آنجا به ۶۰۰ هزار خودرو در سال افزایش میدهد.
انتهای پیام
نظرات