• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401020401670
  • منبع : نمایندگی سمنان

دستور ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ رسیدگی به پرونده تخلفات معدنی

دستور ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ رسیدگی به پرونده تخلفات معدنی

ایسنا/سمنان استاندار و عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان گفت: شرکت‌های دانش بنیان نباید معطل بروکراسی اداری بوده و ضرورت دارد تا امور این شرکت‌ها به صورت ویژه پیگیری و تسهیل شود.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۴ اردیبهش ۱۴۰۱ در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برطرف نمودن موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: هماهنگونه که ریاست جمهوری تاکید داشتند، اولویت واگذاری پروژه‌های بخش خصوصی، با شرکت‌های دانش بنیان است.

هاشمی به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین پرداخت و تاکید کرد: ضرورت دارد تا در صدور مجوزهای مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل گری صورت پذیرد.

وی همچنین گفت: صنایع بزرگ استان لازم است تا به صورت ویژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ورود پیدا کنند.

استاندار سمنان بر لزوم توجه بیش از پیش به تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها، کانون کارآفرینی و بنیاد نخبگان در جهت عملیاتی نمودن شعار سال برنامه های خود را ارایه دهند.

اولویت دهی به دانش بنیان ها در اعطای تسهیلات
وی تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل استان در حوزه پرداخت تسهیلات، پرداخت به شرکت های دانش بنیان باشد.

هاشمی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه اجتماعی فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مسیر توجه به شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال باید از متخصصین اهل فن استفاده شود.

استاندار سمنان در پایان گفت: استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد رونق و تقویت بیش ازپیش این شرکت‌ها و تولیدات آنها باشیم.

استاندار سمنان همچنین بر لزوم توجه بیشتر به روستاها تاکید و اضافه کرد: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری، بحث یک درصد معادن برای عمران و آبادانی روستاها به صورت ویژه پیگیری و اخذ شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا فرآوری و تقویت صنایع تبدیلی معدنی را با جدیت در استان برای افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان می توانند نقش موثری را در حوزه معادن ایفا کنند توصیه کرد: کمیته کارشناسی مباحث و موارد پیرامون پرونده‌های معادن را به صوررت تخصصی و دقیق پیگیری و رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha