• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401013118931
  • خبرنگار : 71263

شوک سقوط فروش در بازار جهانی تلفن هوشمند

شوک سقوط فروش در بازار جهانی تلفن هوشمند

فروش تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بود.

به گزارش ایسنا، آمار شرکت تحقیقاتی Canalys نشان داد سامسونگ الکترونیکس با ۲۴ درصد سهم از بازار تلفن هوشمند جهانی، عنوان برتری را از اپل پس گرفت و شرکتهای چینی شیائومی، اوپو (Oppo) و ویوو (Vivo) فهرست پنج فروشنده برتر بازار را کامل کردند. سهم سامسونگ از بازار تلفن هوشمند از ۱۹ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۲۴ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و سهم اپل در همین مدت از ۲۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. شیائومی با ۱۳ درصد سهم، در رتبه سوم ماند و اوپو با ۱۰ درصد، در رتبه چهارم و ویوو با هشت درصد، در رتبه پنجم ایستاد. سایر فروشندگان تلفن هوشمند ۲۷ درصد دیگر سهم بازار را در اختیار داشتند.

این کندی چشمگیر فروش تا حدودی تحت تاثیر ادامه سیاست کرونا صفر چین روی داد که روی تقاضا و عرضه در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان تاثیر گذاشت و تولیدکنندگان داخلی نتوانستند قطعات کافی برای مدلهای ارزان قیمت خود تولید کنند. نیکول پنگ، نایب رئیس شرکت Canalys گفت: بازارها شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ به دلیل شیوع واریانت اومیکرون بودند. فروشندگان به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، گسترش قرنطینه‌های کرونایی چین و تهدید تورم با ابهام بزرگی مواجه هستند. همه این موارد ضعیف شدن فصلی تقاضا را تشدید کرد.

تولید نیمه رساناها در چین با کاهش تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرفی و اجرای قرنطینه‌های گسترده در مناطقی شامل شانگهای، در سه ماهه نخست برای نخستین بار از اوایل سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد. با این‌همه کمبود قطعات ممکن است زودتر از حد انتظار بهبود پیدا کند و از فشار بر تولیدکنندگان کم کند.

اپل نسل سوم آیفون SE را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ عرضه کرد. با وجود گزارش‌ها از تقاضای ضعیف برای این گوشی، شرکت Canalys معتقد است که این گوشی همچنان می‌تواند پیشران رشد مهمی برای اپل در بازار گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وو جین هو، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس گفت: تقاضای جهانی برای تلفنهای هوشمند احتمالا تحت تاثیر فضای تورمی، محدود خواهد شد و فروش سال ۲۰۲۲ به ۵۲۷ میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نشان نمی‌دهد و چهار درصد پایین هدف موسسه تحقیقاتی IDC خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha