• سه‌شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401013018282
  • خبرنگار : 71610

سید عمار حکیم: ترکیه به حاکمیت عراق احترام بگذارد

سید عمار حکیم: ترکیه به حاکمیت عراق احترام بگذارد

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به شمال این کشور گفت: بمباران هوایی و حمله نظامی زمینی نیروهای ترکیه در کردستان عراق اقدامی "غیر قابل قبول" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رهبر این جریان از دولت عراق خواست که مرزهای کشور را کنترل کند و به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای انجام حملات به کشورهای همسایه را ندهد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از کشورهای همسایه خواست که به حاکمیت عراق احترام بگذارند و از اجرای عملیات نظامی در خاک کشور خودداری کنند.

پیش از این نیز دولت عراق و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به این اقدام ترکیه واکنش نشان داده و آن را نقض حاکمیت عراق قلمداد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۲۱:۲۷

دولت ترکیه از دیر باز در موقعیتهای خاص و نقاط ضعف لحظه ای کشور ها برای بقای اقتصادی به اهداف خائنانه خود روی می آورد در جنگ داعش علیه عراق و سوریه منافع حرام و راهزنی دولتی بر علیه کشور های درگیر با داعشیان دست پرورده غرب کاسب شد و با نفوذ و برپایی دهها پایگاه نظامی متشکل از 7000نیروی نظامی در قالب19اردوگاه اصلی و 11پایگاه نظامی تا عمق صد کیلومتری در خاک عراق و همکاری با گروههای هم مسلک خود و اکنون فروش پهبادهای نظامی به اکر این خصلت تجاوزکارانه خود را ادامه میدهد.شاید گروهی از توریستهای ایرانی ندانند که در گذرگاههای اروپا به ایران از خاک ترکیه سالهای قبل از انقلاب اسلامی ایران پیش از واردات پوشاک و لوازم آرایش توسط تجار بی وطن به ایران جوانان ترکیه به راهزنی و اخاذی از توریستها و گردشگران اروپایی عازم ایران مشغول بودند و از این راه کسب درآمد داشتند .به هر حال این کشور نفت عراق را از کردهای عراق به قیمت ارزانی می ستاند و به. بهای بیشتر در بازار جهانی می فروشد . در حالی که خیانتهای مکرر به تمامی کشور های همسایه بر هیچکس پوشیده نیست لذا واجب است دولت روسیه با همکاری کشور ستمدیده عراق درس عبرت آموزی به ترکیه بدهند و چنان تنبیه گردد که دولت ترکیه آرزوی داشتن دولت رویایی عثمانی را بگور ببرد البته دولت عراق میبایست برای گسترش اقتدار ویکپارچگی کشورش تا دیر نشده و اسرائیل نفوذش را گسترش نداده اقدام نماید . 19/1/1401

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۰

هر کشوری مجاز است برای حفظ منافع خود در اطراف مرزش اقدامات امنیتی انجام دهد البته ما با عراق و لبنان مرز نداریم شما هم اگر عرضه دارید از خودتون مایه بزارید دست به دامن روسیه کثیف نباشید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۲۱:۴۷

چنانچه عراق عرضه داشته باشد باید از خودش دفاع کند این اردوغان وحشی قصد اشغال عراق را دارد وحکومت اقلیم هم که عرضه ای ندارد وگرنه ترکیه اینگونه غلطها را نمیکرد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۲۳:۰۱

مقتدی صدر هم محکوم کرد یا خفه شد؟ چطور بلافاصله درهم‌کوبیدن لانه صهیونیستی در اربیل توسط سپاه را محکوم کرد و اینجا خفه شده؟!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۶:۴۳

چرا بجای افترا ونشان دادن افکار پلید داخلتان نسبت به همسایه تا ترکیه در فکر مطالبه 1100میلیارد دولا ر از کشور متجاوز به کشور عزیزمان ایران که بخاطر همان جنگ هشت ساله صدها هزار شهید ومغفود اثر هنوز هم بعضی ها در زیر خاک کورهای دسته جمعی که توسط سربازان عراقی دفن شده اند وخوانوادههایشان در حسرت یک روز خوش از دست تورم کمر شکن زندگی بخور نمیررا سپری میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۱

نکند شما هم از یک عده‌ای از رانت خوار آن موجود ومعلومالحال چشم سیاه هستید تا به هر سیاه سفید و برعکس میکویید . آیا ترکها بغیر از دفاع از مرزهای خودشان و تعقیب تروریست‌های و ک ک ودفع آنها کاری دیگری انجام میدهند مگر همان تروریست‌ها سه ماه قبل یک دوبار به مرزهای ایران حمله کرده وباعث شهادت سربازان ما نشدند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۸

اینقدر از عقده ترکها خودتان را نکشید وحرفهایی بزنید اندازه ذهنتان باشد بزرگتر از دهانتان نباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۹

چرا نظرات مخالف را منتشر نمی کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۲

چرا اجازه دادید ترکها اون کارها را که ادعا میکنید بکند وپس شما آن موقع کجا بودید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۰۵:۳۵

چشم میزاره تو ناراحت نشو