• سه‌شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401013018185
  • خبرنگار : 71434

سه انفجار در منطقه شیعه نشین کابل/ مدارس پسرانه هدف حمله

سه انفجار در منطقه شیعه نشین کابل/ مدارس پسرانه هدف حمله

پلیس افغانستان اعلام کرد ۳ انفجار امروز سه شنبه کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس افغانستان گزارش داد این سه انفجار دو مدرسه پسرانه را در یکی از محله‌های شیعه‌های هزاره در غرب کابل پایتخت افغانستان هدف قرار داد.

طبق گزارش‌های اولیه این انفجار کشته و زخمی داشته اما شمار دقیقی اعلام نشده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل گفت: این انفجارها در نزدیک مدرسه پسرانه "عبدالرحیم شهید" به وقوع پیوست و منجر به وقوع تلفاتی در میان شیعیان شد.

با این حال به گفته رسانه‌های محلی یکی از انفجارها در مرکز آموزشی ممتاز و دو انفجار دیگر در مکتب عبدالرحیم اتفاق افتاده است.

سه انفجار در منطقه شیعه نشین کابل/ مدارس پسرانه هدف حمله

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است و جزئیات بیشتر در این باره در دست نیست.

یک شاهد عینی گفته است انفجار مدرسه عبدالرحیم زمانی روی داده است که شاگردان در حال خروج از کلاس درس بودند.

برخی منابع تعداد کشته‌ها را ۲۵ تن اعلام کردند.

منابعی از بیمارستان محمدعلی جناح از انتقال " ۱۹" زخمی به این بیمارستان خبر داده‌اند.

سه انفجار در منطقه شیعه نشین کابل

وضعیت اما به شدت امنیتی است. نیروهای طالبان، اجازه ورود افراد به منطقه را نمی‌دهند. گزارش‌هایی درباره بازداشت و تهدید خبرنگاران منتشر شده و حتی گفته می‌شود نظامیان طالبان به سمت خبرنگاران، افرادی که می‌خواهند به زخمی‌ها خون بدهند و خانواده‌های دانش‌آموزان، شلیک می‌کنند تا از ورود آن‌ها به محل  جلوگیری کنند.

در گذشته، دولت مستقر، انگشت اتهام را به سمت طالبان نشانه می‌رفت؛ اما اکنون که طالبان قدرت را در اختیار دارند، معلوم نیست، چه گروهی متهم به ارتکاب این جنایات خواهد شد.

احتمال می‌رود که نیروی داعش، مسئولیت این رویداد را بپذیرد؛ اما طالبان پیش از این بارها گفته‌اند که داعش در افغانستان، تهدید بزرگی نیست و هرگز قادر به ایجاد چالش امنیتی نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۷:۵۶

طالبان شیعه کش شروع کرده به تسویه شیعیان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۱:۲۰

از جنگ روسیه و اکراین تنها 2ماه وچند روز گذشته صدای تمام نهادهای حقوق بشری تمام کنوانسیونهای نوشته شده در منشور سازمان ملل در مورد جنایات جنگی و کشتارهای دسته جمعی و حتی پاپ فرانسیس اسقف اعظم و....با هیاهوهای تبلیغاتی غولهای رسانه ای به صدا در آمده اند در حالیکه در اقصی نقاط جهان اگر کشتار مسلمانان انجام پذیرد تمام مجامع سازمان ملل از دبیر کل گرفته تا نهادهای حقوق بشری سکوت معنادار میکنند و هم کور و هم کر و هم لال میشوند این کشتارها جدای از شیعه و سنی بودن74سال در فلسطین 20سال در افغانستان 7تا9سال در سوریه و عراق و نزدیک به 8سال در یمن مظلوم در حال انجام است حالا فرق بین اینگونه موارد را در کنار جنگ روسیه با اکراین قضاوت کنید.....