• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401012816333
  • منبع : باشگاه دانشجویان

همایش مجازی «شـیـمـی هـسـتـه‌ای» برگزار شد

همایش مجازی «شـیـمـی هـسـتـه‌ای» برگزار شد

انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، همایش مجازی «شیمی هسته‌ای» را برگزار کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این همایش به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در قالب مجموعه وبینارهای عمومی و تخصصی با حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی با محوریت بررسی جایگاه و کاربرد علم شیمی و مهندسی شیمی در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برپا شد.

آرش جوابی ـ دبیر انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز درباره برگزاری این همایش گفت: جایگاه و کاربرد علم شیمی در تحقیق و توسعه فناوری و انرژی صلح‌آمیز هسته ای قابل ملاحظه است تا جایی که می‌توان گفت شیمیدان‌ها در خط مقدم این فناوری قرار دارند.

همایش مجازی «شـیـمـی هـسـتـه‌ای» برگزار شد

او درباره موضوعات و مفاهیم مطرح شده در وبینارهای این همایش توضیح داد: مطالبی همچون آشنایی با فلز اورانیوم، نحوه استخراج و پالایش آن، نیروگاه و رآکتورهسته‌ای، صفحه سوخت، میله‌های سوختی، کیک زرد، سانتریفیوژ، کارخانه آب سنگین، مواد رادیو اکتیو، پرتوزایی و خواص رادیو اکتیویته، همجوشی هسته ای، غلاف انرژی،  شکافت هسته‌ای، زباله هسته‌ای و کاربرد انرژی هسته ای در بخش های مختلف و ایجاد فرصت های شغلی و تحول اقتصادی، محورها و مفاهیمی بود که در این جلسات مطرح شد.

جوابی که مدیرمسئولی نشریه دانشجویی «کیمیاگران» را نیز برعهده دارد در پایان تاکید کرد: یک شماره ویژه از نشریه کیمیاگران به موضوع علم شیمی هسته‌ای اختصاص داده شده و در آن به معرفی چرخه فرآیند هسته‌ای ازاستخراج اورانیوم  تا بهره برداری و با تاکید بر انرژی صلح آمیز هسته‌ای پرداخته شده است. همچنین به دستاوردهای علمی، پژوهشی و کاربردی محققان شیمی کشور در حوزه هسته ای اشاره  شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha