• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401012716002
  • خبرنگار : 50210

استاندار:

سند تحول علم و فناوری و نوآوری استان مرکزی تدوین شده است

سند تحول علم و فناوری و نوآوری استان مرکزی تدوین شده است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سند تحول علم و فناوری و نوآوری استان با کمک دانشگاه صنعتی اراک تدوین شده است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سند تحول دولت مردمی در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، این سند حاوی ۳۷ موضوع است و ۱۳۴ چالش که مانع شکل گیری نظام مطلوب در کشور شده در آن برشمرده شده است.

وی افزود: برای تحقق این سند سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تا پایان دولت در نظر گرفته شده و ۱۰۲۳ اقدام اجرایی در این سند تبیین شده است که ۳۱ اقدام ناظر به حوزه علم و آموزش عالی است و ۴ چالش اصلی ناظر در این حوزه شامل ناکارآمدی نظام حکمرانی، پاسخگویی ناکافی دانشگاه به نیاز جامعه، توسعه نیافتگی نظام فرهنگی اجتماعی دانشگاه و ضعف در همکاری های بین المللی قید شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همزمان با فعالیت دولت، ستاد تحول استان تشکیل و رصد و پایش این سند در برش استانی در حال پیگیری است، همچنین در این راستا سند تحول علم و فناوری و نوآوری استان با کمک دانشگاه صنعتی اراک تدوین شده است و جزو ۱۰ استانی هستیم که این سند را تدوین کرده اند. با توجه به شعار سال با کمک این سند می توانیم برای تحقق فرمان سال جلوتر از دیگر استان ها باشیم.

وی افزود:همه پژوهشکده های فعال استان به عضویت کارگروه های تصمیم گیری استان درآمده اند تا فاصله دانشگاه و حوزه اجرا کمتر شود و ارتباط جدی تری شکل گیرد، همچنین از ظرفیت دانشجویان استفاده خواهد شد چراکه نیروهای جوان روحیه آرمانگرایی دارند. بر این اساس در نشستی با دانشجویان مباحث مختلف مطرح شد تا رابطه مناسبی با نظام علم و فناوری استان شکل گیرد.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی بالغ بر ۶۰ هزار دانشجو دارد هرچند که در زمانی قطب دانشگاهی کشور به شمار می رفتیم، اما به هرحال این ظرفیت دانشجو را در اختیار داریم و در تلاشیم که این بدنه دانشجویی با نقشه راه استان همسو حرکت کند.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت علوم انسانی در کشور، اظهار کرد: حال علوم انسانی اصلا خوب نیست و در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که فضای علوم انسانی خالی از نگاه تحولی باشد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با تاکید براینکه علوم انسانی ناظر به نیاز مردم نیست و در کلان نیز هیچ گاه عزمی برای تحول در علوم انسانی نبوده است، گفت: عمر کوتاه مدیریت اقتضا می کند که به علوم انسانی بیش از هر زمان دیگری توجه شود.

وی افزود: ۷۴ درصد افرادی که مالیات می دهند ناراحتند که چرا نمی توانند دروغ بگویند و رشوه بدهند تا از دادن مالیات فرار کنند، روحیه تقلید و ترجمه مبانی شک گرایانه و عدم مردمی بودن همه نشان از بی توجهی به علوم انسانی دارد.

ایمانی مقدم با بیان اینکه سند دانشگاه اسلامی باید سرلوحه کار قرار گیرد، گفت: در این سند، تحول در علوم انسانی و تولید علوم دینی ۱۴ مرتبه تکرار شده است. باید اساتید عملکرد خود را در این راستا نشان دهند و جذب در علوم انسانی به شرط تحول انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha