• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401012715778
  • خبرنگار : 50404

«بی‌ در زمانی» با موضوع اعتیاد به روی صحنه تئاتر مشهد می‌رود

«بی‌ در زمانی» با موضوع اعتیاد به روی صحنه تئاتر مشهد می‌رود

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر بی در زمانی از آغاز اجرای این نمایش با موضوع اعتیاد در تماشاخانه خورشید مشهد خبر داد.

احسان دلدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز اجرای نمایش «بی‌ در زمانی» در مشهد اظهار کرد: اجرای تئاتر بی‌ در زمانی از فردا ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه خورشید، حدفاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش آموز آغاز می‌شود و تا یک ماه بر روی صحنه قرار دارد. موضوع این تئاتر اجتماعی در رابطه با اعتیاد است که هشت شخصیت نمایش در قالب مونولوگ بخشی از زندگی خود را عنوان می‌کنند. ساختار اشاره به لژیون‌های درمانی به ال‌ای و ان‌ای است که در پایان ماجرا و روایت داستان خود را در قالب مسافران رهایافته معرفی می‌کنند. درباره کلیت قصه می‌توان گفت که قصه این نمایش یک مستند اجتماعی است که در قالب درام اجتماعی اجرا خواهد شد.

وی افزود: به نظرم این نمایش از لحاظ بار قصه ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد، مواردی را به او اضافه می‌کند و صرفا برای پر کردن یک ساعت از زمان مخاطب به صحنه نمی‌رود، چراکه سعی کردم به عنوان نویسنده داستان بر اساس اتفاقات رایج جامعه و نگاه به بحث اعتیاد، آسیب‌های مختلف و تاثیرات مواد مختلف مخدر را به مخاطب نشان دهم. بر این اساس در مونولوگ‌ها راه‌های درگیری مخاطب به اعتیاد توضیح داده می‌شود و به نظرم مخاطب با این لحظات ارتباط برقرار خواهد کرد.

نویسنده و کارگردان تئاتر بی در زمانی خاطرنشان کرد: پس از واکسیناسیون و بهبود شرایط کرونا ترس مردم برای حضور در سالن‌های نمایش کمتر شده اما هنوز افرادی وجود دارند که دچار وسواس هستند. امیدوارم شرایط بهتر شود تا ظرفیت سالن‌ها مانند گذشته تکمیل شود. با این حال معمولا مخاطبان اجراهای ابتدایی نمایش بر اساس دعوت گروه نمایش و تبلیغات بستر فضای مجازی برای تماشا به سالن می‌آیند.

دلدار در رابطه با عوامل این نمایش و تمریناتی که برای اجرای آن انجام شده بیان کرد: عوامل این نمایش در قالب یک کارگاه بازیگری آموزش دیده‌اند و پس از پایان آن کارگاه به اجرا می‌روند و این تئاتر برای اکثر آن‌ها تجربه نخست اجرای روی صحنه تئاتر است. ۶ماه برای این کار زحمت کشیده شده و پس از ۱۵۰ جلسه تمرینی این نمایش را روی صحنه می‌بریم و سعی کرده‌ام در طراحی صحنه، میزانسن و فرم بازی‌ها از کدهای خود تئاتر استفاده کنم تا اصالت تئاتر در آن حفظ شود.

تئاتر بی در زمانی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی احسان دلدار، تهیه‌کنندگی امیر بیژن‌نژاد و ایفای نقش علی دلدار، حمید رجبی، مجید سعیدی، عطیه سجادی، سمیرا کرد، میلاد علیزاده و یلدا برزگر از روز یکشنبه، ۲۸ فروردین‌ به مدت یک ماه هرشب از ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه خورشید، حدفاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش آموز به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha