• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401012715319
  • خبرنگار : 71610

بحران دیپلماتیک در روابط روسیه و رژیم صهیونیستی

بحران دیپلماتیک در روابط روسیه و رژیم صهیونیستی

اظهارات وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره جنگ اوکراین، انتقاد شدید روسیه از این رژیم را به همراه داشته و منجر به بحران در روابط دیپلماتیک میان دو طرف شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات اخیر یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد و ابراز تاسف از اظهارات لاپید تاکید کرد: اظهارات لاپید تلاشی تقریباً آشکار برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین به منظور منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از درگیری فلسطین و اسرائیل بوده که یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل نشده است.

این وزارتخانه، دولت رژیم صهیونیستی را به تداوم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل با ادامه اشغالگری و الحاق اراضی فلسطین به اراضی اشغالی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که بیش از ۲.۵ میلیون فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی خود را از بقیه جهان منزوی می‌بینند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: نوار غزه به یک زندان روباز تبدیل شده و ساکنان آن حدود ۱۴ سال است که با محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط اسرائیل مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اسرائیل رویکرد خود مبنی بر ادامه طولانی‌ترین اشغال تاریخ جهان پس از جنگ جهانی دوم را در سایه چشم پوشی کشورهای غربی و با حمایت واقعی آمریکا ادامه می‌دهد.

یائیر لاپید بر خلاف نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که درصدد میانجیگری میان مسکو و کی‌یف است، بارها عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۱:۴۲

عه روسیه تازه یاد فلسطین افتاده؟ از ترس جنگ داره یاد مسلمونا رو میکنه در حالی که خودش تو دنیا بیشتر از همه مسلمون کشته🤔🤧

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۲:۴۶

واالله تا دیروز که رفیق گرمابه وگلستان هم بودید ...چی شد زور آمریکا بیشتر بود اسرائیل روسیه رو رها کرد؟!!! تا باشه از این درگیری‌ها بین کفار

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۳:۳۹

امروز باید روسیه نسبت به روابط خود و اسرائیل تجدید نظر بکنند روسیه باید بداند اسرائیل غربیها را ول نمیکند و بیاید سمت روسیه را بگیرد و از روسیه حمایت بکند و تا بتواند به روسیه پشت پا خواهد زد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۸:۱۷

چشم . حتی به اخوی لاورف میگم که به برادر پوتین اطلاع بده که نظر حضرتعالی چیست !!! انشالله در رابطه با این رژیم تجدیدنظر میکنند . فرمایش دیگه ای نیست اخوی برادر ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۴:۴۴

اسرائیل غده سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۵:۲۸

حالا منافع روسیه ایجاب میکنه اسرائیل را محکوم کند . تا دیروز رفیق هم بودن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۵:۵۷

اسراییل نفعی در اکراین دارد که آنقدر مثل اردوغان داره تلاش میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۶:۳۱

عجب ... روسیه تازه یاد مسائل فلسطین افتاده ؟؟؟؟ تمام دنیا میدونن داره با تک تک کشورها مثل کارت بازی ؛ بازی میکنه . وگرنه چرا تا الان ذره برای فلسطین کاری نکرد ؟ روسیه و دیکتاتور اون بیاری خدا از بین رفتنی هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۹:۰۴

چه ننگین است که کشورهابه خاطر منافع خود حقیقت را بیان مییکند نه بخاطر خود حقیقت...اینکه فلسطین ۶۰تا۷۰سال است که است که شده میدان جنایت اسراییل حقیقتی ایست که هر از چند گاه بخاطر تعارض منافع کفتارها بیان میشود نه روحیه حق طلبی آنها

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۱۶

روابط دیپلماتیک اینجا مربوط به کیه اول سلامتیت میگیرن محتاجت میکنن بعد میگن چرا راه نمیری این قانون جدید رابط دیپلماتیک اول سلامتیش بگیر محتاجش کن اعصابش خراب کن این قانون جدید مذاکراتی دیپلماتیک است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۳

عدوشووسبب خیر اگر خداخواهد. شکاف بین قدرتها،ازهمین جاهاشروع میشه وکم کم به زوال ونابودی میرسن.هخامنشیان یا ساسانیان هم که باشی،یه جایی سرنگون میشی.این یه حکم قطعی وتاریخیه. حالاهم جنگ بین قدرتها شروع شده وصدای تدک برداشتن وشکستنون به گوش میرسه. فقط خداست که همیشه پیروزه و حزب خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۵:۰۵

اسراییل را غربی ها ساختند نه روسیه ، ضمنادر طول تاریخ نبرد اعراب و اسرائیل غاصب همیشه شوروی و روسیه از اعراب حمایت کرده اند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۵:۵۲

یکی مبخواد با پوتین بگه تو اگر مخالف اشغالگری وظلم هستی .. زدی چند هزار انسان رو در عرض چهل روز کشتی و یه کشور رو با خاک یکسان کردی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۲۱:۰۴

روسقبه برای ایران بدترازامریکاست،جایی که لازم بودوحق اسطاسی ایران بودبه نفع ایران رای نداد،فقط درچندموردرای لازم رادادکه به نفع خودش بود،باورکنیدپوتین آدمی نیست که برای کمک به ایران آستین بالابزند،این مردمثل روباه باچشم چپش به مانگاه میکند،یادمان باشدکه روسیه بارهبری پوتین بیشترین ضربه رابه کشورعزیزمازده است،تاریخ وگذشت زمان همه چیزراثابت میکنه وآن زمانی است که کشورما به دست این نامحرمان فلج شده است