• جمعه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401012615185
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آزادی ۱۲۴ محکوم مالی از زندان کاشان

آزادی ۱۲۴ محکوم مالی از زندان کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس زندان کاشان گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از مددجویان مالی غیرعمد در زندان کاشان به آغوش خانواده برگشتند که سه نفر از آنها خانم بودند.

محسن محبوبی، امروز(جمعه، ۲۶ فروردین) در آیین جشن گلریزان کاشان، افزود: جامعه انسانی نیازمند فرهنگ گذشت و رحمت و صلح و مهربانی است و همه ما باید برای ترویج این فرهنگ در جامعه مشارکت کنیم.

 وی تصریح کرد: جامعه امروز، یک جامعه در حال گذار است و مردم باید راهکارهای مطالبه‌گری درست و عقلانی برای حقوق خود را یاد بگیرند، زیرا همه نگران حقوق خود هستند و در نتیجه جامعه عصبی است و مطالبات خود را فریاد می‌زند تا به حق خود برسد و حتی در خانواده نیز همین روال است و مشکلاتی را برای خود و جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس زندان کاشان تاکید کرد: در جامعه مدنی تشکل‌های مردمی مثل ستاد دیه، واسطه شده و رابطه‌ها را تعدیل و متوازن می‌کند و در این حالت مردم مطمئن هستند که صدایشان شنیده می‌شود.

محبوبی گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از مددجویان مالی غیرعمد در زندان کاشان به آغوش خانواده برگشتند که سه نفر از آنها خانم بودند.

رئیس زندان کاشان اظهار کرد: برای آزادی این گروه از محکومان اعتباری معادل ۲۵۵ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال صرف شد که ۹۸ نفر از آنها بدهکاران مالی، ۱۸ نفر نفقه، دو نفر مهریه و دو نفر نیز دیه بودند.      

 وی افزود: کمک بلاعوض ستاد دیه کشور به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض ستاد دیه کاشان برای آزادی ۸۷ نفر به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۷۵۹  هزار ریال و وام بانک‌های عامل برای آزادی ۳۴ نفر به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بوده است.     

محبوبی گفت: کمک سازمان زندان‌ها برای آزادی سه نفر به مبلغ ۳۲۰ میلیون، قبول اعسار برای ۱۶ نفر از محکومان به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال و آورده نقدی ۴۰ نفر از محکومان به ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال  و ۹۵۷ هزار ریال بود.

وی با اشاره به سنت گذشت و بخشش در جامعه گفت: پاداش عمل خداپسندانه و خیرخواهانه ۵۶ نفر از شاکیان نزد خدا محفوظ است که با بخشش مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال طلب خود با آزادی این گروه از مددجویان شادی و امنیت را به این خانواده‌ها هدیه کردند.

رئیس زندان کاشان، گفت: جشن گلریزان امسال نیز با هدف آزادی ۱۰۱ نفر از محکومان مالی غیرعمد برگزار شده است.

محبوبی افزود: برای آزادی این تعداد از مددجویان یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است و امیدواریم شهروندان در این برنامه انسانی و دینی مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: بنا بر آمار موجود ۸۴ نفر محکوم مالی و دیه به ارزش  یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال،  ۱۷ نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha