به گزارش ایسنا، مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیقات بنز پس از آزمایش موفقیتآمیز خودروی اولیه با باتری EQXX که بیش از هزار کیلومتر را با یک بار شارژ طی میکند افزود: طراحی کارآمد، کلیدی برای به حداکثررساندن برد یک خودروی الکتریکی است.
شفر گفت: ابتدا کارایی را بهینه میکنیم و سپس میتوانیم ببینیم که چند ماژول باتری در خودرو قرار دادهایم و افزود که مشتریان باید بتوانند اندازه باتری بر اساس نیازشان تعیین کنند.
خودروسازان، از مرسدس بنز تا تسلا و شرکت خودروسازی چینی نیو در رقابتی برای تولید خودروهایی با برد بالاتر هستند که نگرانی مصرفکنندگان را از نبود زیرساخت شارژ گسترده برای خودروهای برقی از بین میبرد.
مرسدس بنز در ماه ژانویه از نمونه اولیه Vision EQXX خود با برد ۱۰۰۰ کیلومتر با باتری نیمی از حجم مدل EQS خود رونمایی کرد و وعده داد که برخی از اجزای این خودرو طی دو تا سه سال آینده به خودروهای تولیدی راه خواهند یافت.
به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی مرسدس بنز عنوان کرد: این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در ۱۱.۵ ساعت رانندگی خود به فرانسه ۸.۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف کرده است که تقریبا دو برابر کارآمدتر از مدلهای مرسدس بنز موجود در بازار و دوربردترین خودروی تسلا مدل اس ۶۰ است.
انتهای پیام
نظرات