• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012212427

مدیرکل منابع طبیعی فارس خبر داد:

محکومیت اعضای باند قاچاق محصولات جنگلی در کازرون

محکومیت اعضای باند قاچاق محصولات جنگلی در کازرون

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از صدور حکم قضایی برای اعضای باند ۱۳ نفره قاچاق محصولات جنگلی منابع طبیعی شهرستان کازرون خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد دوشنبه ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با حکم دستگاه قضایی اعضای باند ۱۳ نفره قاچاق محصولات جنگلی در شهرستان کازرون جمعا محکوم به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شدند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طی عملیات‌های گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی فراورده های جنگلی قاچاق که عمدتا از دیگر نقاط به داخل شهرستان انتقال یافته بود شدند. 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع یافتند.

صمدنژاد اظهار کرد: صدور این آرا می‌تواند موجب بازدارندگی از تکرار این نوع جرایم شود. 

صمدنژاد عنوان کرد: به استناد ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع تهیه، حمل، خرید، فروش غیر مجاز چوب و هیزم و زغال جنگلی ممنوع و قاچاق محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

او با تاکید بر همراهی بیشتر طبیعت دوستان شهرستان در دفاع از حقوق بیت‌المال و حفاظت از اراضی ملی خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از این عرصه‌ها شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بدون مشارکت مردم حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی امکان پذیر نیست، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق چوب و یا تخلفات دیگر مراتب را با شماره رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha