• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401012212412
  • منبع : نمایندگی سمنان

گنبد سامرا استحکام‌بخشی می‌شود/ مزار سلمان فارسی مرمت و توسعه می‌یابد

گنبد سامرا استحکام‌بخشی می‌شود/ مزار سلمان فارسی مرمت و توسعه می‌یابد

ایسنا/سمنان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور از برنامه‌ریزی برای استحکام‌بخشی بنای گنبد، مناره‌ها و رواق‌های حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا خبر داد.

محمد جلال مآب، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: به فضل خداوند در نیمه شعبان، قرارداد استحکام بنای گنبد، مناره‌ها و رواق‌های سامرا منعقد شد.

وی با اشاره به ارادت دیرینه ایرانیان به ائمه معصومین افزود: بیش از ۷۰۰ سال است که ایرانیان در تثبیت ارادت قلبی به امامان معصوم(ع) در بازسازی و مرمت عتبات عالیات شرکت دارند.

وی با تقدیر از مشارکت استان سمنان در توسعه عتبات عالیات تصریح کرد: استان سمنان و مدیران و مسیولان آن نقش جدی در امر بازسازی عتبات عالیات دارند که انشالله در آینده نیز ادامه دار باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه دو بلوک صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف قبل از پایان سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت ادامه داد: مرمت و طلاکاری مجدد ایوان نجف نیز در بخش هایی طی سال گذشته صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نیمه شعبان گذشته جشن پایان سازه صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی برگزار شد و همچنین مراسم شروع عملیات اجرایی ساخت صحن امام حسن(ع) نیز از دیگر اقداماتی بود که طی سال گذشته برگزار شد.

جلال مآب از سلمان فارسی به عنوان یکی از افتخارات ایرنیان نام برد و خاطرنشان کرد: مرمت و توسعه مزار سلمان فارسی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله اربعین حسینی پیش بینی کرد: در اربعین سال جاری بیش از ۴ میلیون زایر در این همایش میلیونی پیاده روی اربعین شرکت کنند.
 حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات ستاد عتبات عالیات گفت: توسعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) و توسعه زیرساخت ها و حرم های مطهر در واقع یکی از عوامل موثر در احیای امر ائمه معصومین(ع) است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امروز اقدامات مرتبط با بازسازی عتبات عالیات با نظام اسلامی پیوند خورده افزود: مردم استان سمنان به واسطه ارادت قلبی به اهل بیت(ع) کمک شایانی برای بازسازی عتبات عالیات داشتند.

وی با بیان اینکه پیاده روی میلیونی اربعین حسینی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است اظهار امیدواری کرد: امسال و با کاهش موانع ناشی از شیوع کرونا، شاهد حضور پرشورتر زائران در پیاده روی میلیونی اربعین حسینی باشیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha