• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401012212290
  • خبرنگار : 50130

آموزش مهارت به سربازان از وظایف اصلی ارتش است

ایسنا/کردستان فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، گفت: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.

امیر امیررضا رحمت پور، امروز دوشنبه (۲۲ فروردین ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ارتش امنیت ساز اصلی کشور است و باید بتوان یاد و خاطره شهدای ارتش از جمله سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت.

وی با اشاره به عظمت افسران و شهدای ارتش جمهوری اسلامی افزود: شخصیت و شانیت این شهدای گرانقدر باید بیشتر به جامعه شناسانده شود.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان، عنوان کرد: سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی به نام سه سپهبد شهید ارتش و سپاه(شهید صیادی، شهید قرنی و شهید سلیمانی)، به نام شهدای اخلاص در ارتش جمهوری اسلامی نام گذاری شده است، که همزمان با شهادت سپهبد صیاد شیرازی یاد دو شهید دیگر والا مقام نیز گرامی داشته می شود.

وی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، صرف افطاری با سربازان لشکر ۲۸، رژه موتوری نیروهای مسلح در سنندج، عیادت از بیماران در بیمارستان ها را از جمله برنامه‌های ارتش کردستان در این هفته ذکر کرد.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان، خدمات ارتش به مردم را بی دریغ و بدون واسطه ذکر کرد و افزود: مردم یاری از جمله عملکردهای مطلوب ارتش است که همیشه به بهترین نحو صورت گرفته است؛ این امر در بحران برف زمستان در سطح استان، نمود عینی داشت، به طوریکه ارتش توانست با حضور خود علاوه بر توزیع ۵۰۰ کیسه آرد بین نانوایی های شهر سنندج در یک روز، فعالیت های دیگری از جمله برف روبی گمرک باشماق، استفاده از وسایل مهندسی، اسکان مسافران مانده در راه و پخت و توزیع غذای گرم، را به انجام برساند.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش همیشه آمادگی خدمت به مردم استان را در سوانح مختلف دارد افزود: در راستای مقابله با کرونا علاوه بر راه اندازی پایگاه واکسیناسیون، در شهر سنندج اقدامات زیادی از جمله شستشوی خیابانها، رفع آلودگی و استفاده از بیمارستان ارتش انجام شده

به گفته وی، مجموع نیروهای ارتش در استان کردستان، شامل سه تیپ در سنندج، مریوان و سقز بوده و از لشکرهای درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در بالاترین سطح آمادگی و رزمندگی قرار دارد.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه ارتش کردستان در مقابل ارتش بعث عراق بیشترین شهدا را تقدیم کرده است بیان کرد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان تا کنون برای دفاع از مرزهای کشور، ۱۳۰۰۰جانبار و ۳۵۰۰ شهید و ۵۰۰ آزاده تقدیم کرده است که باید این رشادت ها بیشتر بازگو شود.

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، گفت: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha