• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401012212013
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی مطرح کرد

ابهام در واگذاری ۹۵ هکتار زمین دولتی به بخش خصوصی در قزوین

ابهام در واگذاری ۹۵ هکتار زمین دولتی به بخش خصوصی در قزوین

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت قبل زمینی با حدود ۹۵ هکتار مساحت متعلق به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، به شکلی مبهم به‌منظور احداث بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده است اما آیا رواست در قزوین که همیشه با کمبود زمین مواجه هستیم، زمینی برای ساخت بیمارستان خصوصی واگذار شود درحالی زیرساخت‌های درمانی دولتی مشکل دارد؟

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شبهات موجود در واگذاری زمین ۹۵ هکتاری دانشگاه بین‌اللمللی امام خمینی (ره) به بخش خصوصی تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در نقشه آینده خود تعداد زیادی پژوهشکده، پژوهشگاه و دانشکده مرتبط با مباحث دانش‌بنیان و فناورانه نیاز دارد که ساخت همه آن‌ها نیاز به زمین دارد.

وی افزود: از طرف دیگر امروز در استان قزوین به دنبال زمین برای احداث دانشکده‌های جدید مثل دانشکده‌های داروسازی، طب سنتی، فناوری‌های نوین و توسعه دانشکده های علوم پزشکی هستیم، در حالی در استان قزوین نیازمند زمین مناسب برای ساخت دانشکده هستیم که در دولت قبل، زمینی با حدود ۹۵ هکتار مساحت متعلق به دانشگاه امام خمینی (ره)، به شکلی مبهم و عجیب که مشکلات قانونی آن حل نشده را به‌منظور احداث بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که من به‌عنوان نماینده مردم امروز باید فریاد بزنم که چرا زمین به این شکل واگذار شده است؛ همچنین زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برای آزادسازی مجوز ۳۰ هکتار از این زمین در سفر ریاست‌جمهوری درخواست شده است.

وی تأکید کرد: در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان قزوین برای بیمارستان دولتی ۷۰۰ تختخوابی که باید الگوی ما در ارائه خدمات رایگان به مردم و به شکل دولتی باشد، تاکنون مصوبه‌ای در نظر گرفته نشده است اما برای بیمارستان خصوصی ۱۰۰۰ تختخوابی که هنوز مجوزهای لازم را اخذ نکرده و شبهات را برطرف نکرده، مصوبه در نظر گرفته شده است؛ درحالی‌ که کمبود تخت بیمارستانی و سایر مشکلات بهداشتی و درمانی استان در این مصوبات دیده نشده است.

محمدبیگی یادآور شد: دولت موظف است که در اولویت نخست خود زمینه توسعه بخش‌سلامت را در بخش دولتی فراهم کند، درحالی‌که کاربری زمین ۹۵ هکتاری مذکور آموزشی تعریف شده اما شاهد هستیم که این زمین به نام توریسم سلامت با کمترین مستندات در حوزه کاربری آموزشی به بخش خصوصی داده می شود.

وی اظهار کرد: ما مدافع توریسم سلامت هستیم و استقبال می‌کنیم که مؤسسات خصوصی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی خصوصی و سلامتکده در اینجا تأسیس کنند اما این اتفاق نباید منافاتی با قانون داشته باشد و یا به نام توریسم سلامت، اتفاقات دیگری رقم بخورد، مطالبه جدی ما این است که اختلالات مجوز و شبهات موجود حل شود در این صورت قطعاً ما نیز کمک می‌کنیم و زمین معوض برای توریسم سلامت در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: زمین موردنظر زمینی است که خود دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای توسعه فعالیت‌ها و ارائه خدمات رایگان آموزشی به مردم به آن نیاز دارد و شبهاتی مبنی بر تخلفات در نحوه واگذاری آن مشاهده می‌شود، برای مثال مزایده واگذاری بعد از نصب تابلو در زمین انجام شده است. وزیر سابق راه و شهرسازی نیز طی نامه‌ای به وزیر علوم در دولت دوازدهم اظهار کرده که نحوه واگذاری این زمین و قیمت آن مشکل دارد بنابراین مطالبه ما بررسی زوایای مختلف واگذاری و در صورت امکان بازگرداندن هر چه سریع‌تر آن به دانشگاه است.

وی تأکید کرد: از سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌عنوان متولی انتظار داریم که این زمین را به دانشگاه برگرداند تا در خدمت اجرای طرح‌های عام‌المنفعه قرار بگیرد، آیا این رواست که در شهر قزوین که همیشه با کمبود زمین مواجه هستیم، ۱۰۰ هکتار زمین که به‌اندازه یک شهر است، به یک مؤسسه خصوصی واگذار شود که حتی تاکنون مجوزهای کامل برای اجرای طرح خود را نیز دریافت نکرده و تنها یک مجوز از ۵ مجوز را دریافت کرده است؟

محمدبیگی یادآور شد: استان قزوین شهر دانشگاهی نزدیک به پایتخت است که می‌تواند به محل استقرار علما و دانشمندان تبدیل شود، دانشگاه بین‌المللی نیز مأموریت‌های بین‌المللی دارد که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و شاهد افت کارکرد دانشگاه بودیم، بنابراین باید زمینه تربیت دانشجویان تمدن‌ساز جهان اسلام را در استان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: پردیس بین‌الملل و تأسیس دانشکده طب نیز در برنامه کاری استان قرار دارد، همچنین با توجه‌به شهرک‌های صنعتی موجود در استان ما می‌توانیم در رشته‌های مهارت‌محور و نظری حرف برای گفتن داشته باشیم و برای همه این موارد نیازمند حمایت مسئولان امر هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha