• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012111566
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام:

ناترازی در میزان تولید با خاموشی‌ها جبران می‌شود/کسری ۱۳۵ مگاواتی در سهمیه برق امسال

ناترازی در میزان تولید با خاموشی‌ها جبران می‌شود/کسری ۱۳۵ مگاواتی در سهمیه برق امسال

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با تاکید بر اینکه کاهش نزولات آسمانی، صنعت برق را با چالش روبرو کرده است، گفت: در جهت کاهش خاموشی‌ها برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است اما در جهت کاهش ساعت خاموشی‌ها نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌ها بویژه مراکز خدمات رسان هستیم.

دکتر «هادی شیرخانی» در نشست هم‌اندیشی عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ با حضور استاندار و معاون عمرانی با تاکید بر اینکه استمرار فعالیت و خدمات رسانی بسیاری از مراکز حیاتی و حساس منوط به تداوم کارکرد صنعت برق به عنوان یک زیرساخت حیاتی است، اظهار کرد: صنعت برق از سه حلقه‌ی مستقل تولید، انتقال و توزیع تشکیل می‌شود که هر کدام از این حوزه‌ها ماموریت خاصی را عهده‌دار است حال اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام متصدی و مجری توزیع نیروی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام افزود: خوشبختانه عملکرد مثبت شرکت توزیع برق استان ایلام در برق‌رسانی به تمام مناطق روستایی، ما را جزو استان‌های پیشرو در کشور قرار داده، اما با این وجود گام را فراتر نهاده و با اعطای پنل خورشیدی به عشایر کوچرو نیز آنها را از نعمت برق بهره‌مند کرده‌ایم و این خدمات چیزی جزء برقراری رفاه و آسایش هم‌استانی نیست و از عزیزان شهروند تقاضا داریم با مدیریت صحیح مصرف ما را در عبور از پیک سخت تابستان با وجود خشکسالی امسال نسبت به سال گذشته یاری کنند.

شیرخانی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته با ناترازی تولید و مصرف روبرو هستیم، ادامه داد: بارندگی‌های اندک، صنعت برق را با چالش روبرو کرد که امسال نیز به میزان خشکسالی در کشور افزوده شده و حتی مقدار کم تولید در بخش برق آبی از دست رفته است. بنابراین برای اینکه خاموشی‌های چند روزه نداشته باشیم ناچار به اعمال خاموشی‌های با برنامه و کوتاه مدت در راستای پایداری شبکه هستیم.

وی مصرف مورد نیاز را در سال جاری ۴۷۵ مگاوات عنوان کرد و گفت: سهمیه ابلاغی به استان در پیک ۱۴۰۱ جهت توزیع ۳۴۰ مگاوات است که با این شرایط ۱۳۵ مگاوات کسری در توزیع داریم که برای جبران این مقدار و کاهش ساعت‌های خاموشی باید در مناطق گرمسیری که تقریبا دمای صبح از ساعت ۸ الی ۱۱ و ساعات ۲۰ الی ۲۴ نیمه شب که معادل دمای شهرستان‌های معتدل استان در ساعات ۱۲ لغایت ۱۶ ظهر است جهت رعایت عدالت در اعمال خاموشی‌ها برنامه زمان‌بندی اعمال خاموشی احتمالی متناسب با دمای این مناطق تنظیم گردیده است.

رئیس کارگروه انرژی شورای پدافند غیرعامل استان ایلام ادامه داد: مصرف برق در شهرستان ایلام ۲۲.۴ درصد با احتساب جمعیت بوده است اما در همین بازه زمانی شهرستان دهلران با جمعیت کمتر ۲۳.۹ درصد مصرف برق داشته است بنابراین با توجه به میزان کسری که در میزان تولید وجود دارد در جهت برقراری عدالت اجتماعی اقدام به اعمال خاموشی در سراسر استان حتی در دستگاه‌های خدمات رسان می‌کند.

وی در راستای گذر از پیک تابستان به اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار در قالب ۶ طرح شامل جلب همکاری مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری، مولدهای اضطراری و جایگاه‌های CNG با اعمال تخفیف و اعطای پاداش اشاره کرد و گفت: با تعدیل بار روشنایی معابر سطح خیابان‌ها و پارک‌ها، هوشمند سازی لوازم اندازه گیری مشترکین پرمصرف جهت اعمال محدودیت به این مشترکین، بازدید از مولدهای اضطراری مراکز مهم و حیاتی، شناسایی و قطع برق مراکز استخراج رمز ارزها بصورت مستمر، اطلاع رسانی گسترده در رسانه‌ها و تبلیغات محیطی در سطح معابر شهری و جاده‌ای، حضور مدیران شرکت در بخش‌های مختلف خبری و تشریح وضعیت صنعت برق و همچنین تشکیل گشت‌های ویژه برای بررسی وضعیت بار ادارات از جمله اقدامات شرکت در راستای کاهش خاموشی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها بویژه خدمات‌رسان‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی، مراکز نظامی و انتظامی، آب و فاضلاب و مخابرات و ارگان‌هایی که مجهز به ژنراتور هستند با صنعت برق همراهی کنند، خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید مجهز به مولد برق یا ژانراتور جهت بهره‌برداری در مواقع اضطراری باشند تا در ارائه خدمت به جامعه هدف با مشکل روبرو نشوند. کما اینکه بسیاری از دستگاه‌ها مجهز به مولد برق اضطراری هستند ولی راه‌اندازی نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: بر اساس قانون استاندارد و نظام مهندسی ساختمان‌های دارای آسانسور مجهز به برق اضطراری باشند تا شهروندان در محیط آسانسور گرفتار نشوند و این مشکل را ناشی از قطعی برق ندانند چنین امری برای نانوایی‌ها نیز هست چرا که داشتن مولد برق مانع از خرابی خمیر و دور ریز آن  و ارائه خدمت به شهروندان می‌شوند.

شیرخانی با بیان اینکه نیاز به اعلام کاهش ساعات ادارات و تعجیل در ورود و خروج در زمان مشخص است، افزود: صدا و سیما و مخابرات در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مصرف بهینه از طریق زیرنویس و پیامک یاریگر شرکت توزیع برق در پیک امسال باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha