• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012111242

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

مانع تراشی در مسیر تولید خلاف سیاست‌های کلان است

مانع تراشی در مسیر تولید خلاف سیاست‌های کلان است

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: مانع تراشی دستگاه‌های دولتی در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی مخالف سیاست‌های کشور است.

خسرو فروغان یکشنبه ۲۱ فروردین در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: نام گذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری مشخص کردن مسیر حرکت کشور و سیاست گذاری‌هاست که دستگاه‌های دولتی نباید به خود اجازه دهند به بهانه اجرای سلیقه‌ای قوانین با واحدهای تولیدی برخورد داشته باشند.

او با ابراز گلایه از برخورد نامناسب و دور از شان برخی از دستگاه‌ها با فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی افزود: جای تاسف است که در استان برخی از واحدهای زیر مجموعه دستگاه‌ها، در زمان حساس پایان سال که یک واحد تولیدی با مسائل و معضلات متعدد روبروست برای موردی که زمان بر است، اقدام به تعطیلی واحد تولیدی کرده‌اند.

فروغان اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور همه باید برای حفظ و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش صادرات آنها تلاش کنند نه اینکه با بهانه‌هایی از جمله مالیات، برگشت ارز و ... واحد تولیدی را توقیف و یا تعطیل کند، این کار پیامدی جز افزایش آسیب‌های اجتماعی و تهدید اشتغال کارگران به دنبال ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر استان تولید کننده، سرمایه گذار، ظرفی‌ ها و الزامات منطقه‌ای اقتصادی خود را بهتر می‌شناسد، اضافه کرد: نیاز است در برخی از امور در حوزه اقتصادی و توسعه‌ای اختیاراتی به دستگاه‌های اجرایی استانی داده شود تا فعالان اقتصادی نیاز به مراجعه به تهران نداشته باشند و بتوانند با تصمیم‌های مناسب زمینه توسعه اقتصادی هر استان را تسهیل بخشند.

هادی حنایی، دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار فارس نیز در این جلسه گفت: طبق بخشنامه جدید ارسالی به گمرکات نیم درصد از ارزش کل کالای صادراتی را باید عوارض گمرکی بدهیم، در صورتی ‌که طبق قانون دریافت عوارض از صادرات ممنوع است و این بخشنامه جدید باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

هیچ کارت بازرگانی در فارس تعلیق نشده است

علی عوض‌پور، دبیر کل اتاق بازرگانی فارس هم گفت: در دو سال اخیر حتی یک کارت بازرگانی در استان تعلیق نشده است و تلاش کردیم مشکلات  بازرگانان و صادرکنندگان استان را تا حصول نتیجه پیگیری و مساعدت کنیم.

او ادامه داد: پیرو تاکیدات مدیران کشور و استان در حمایت از تولید، ظرفیت‌های قانونی استان از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی و ستاد تسهیل در خدمت فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان برای پیگیری مشکلات و تسهیل روند فعالیت آنهاست.

همچنین محمد دانش نیا، رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گفت: یکی از برنامه‌های امسال در کشور بحث ورود موقت کالا است که رفع مشکلات این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

دانش‌نیا اضافه کرد: موضوع شناسایی و ارتقاء توان و ظرفیت خالی واحدهای تولیدی نیز در دستورکار دولت است که در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی در این زمینه در استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha