• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401012111135
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

روزه‌داران می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند

روزه‌داران می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند

ایسنا/قزوین رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین با اشاره به اینکه روزه‌داران می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند؛ گفت: باتوجه‌به اینکه تزریق واکسن احتمال بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون از جمله اُفت فشارخون، تب و سردردهای مختصری را به همراه دارد بنابراین نیاز است که روزه‌داران قبل از تزریق واکسن مواد غذایی خاصی را در وعده سحری مصرف کنند.

علیرضا مهرعلیان با اشاره به تزریق واکسن کرونا در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در این ماه ممنوعیتی ندارد و افراد می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند، باتوجه‌به اینکه تزریق واکسن احتمال بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون از جمله اُفت فشارخون، تب و سردردهای مختصری را به همراه دارد بنابراین نیاز است که روزه‌داران به موارد زیر توجه کنند.

وی افزود: روزه‌داران در وعده سحری، افطار و شام از مصرف غذاهای پُرچرب، شور و پُرادویه، پرهیز کنند چراکه این نوع غذاها علاوه بر اینکه ایجاد تشنگی می‌کند، موجب ضعف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شوند و عملکرد طبیعی بدن را مختل می‌کنند.

بنابراعلام‌روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اظهار کرد: همچنین توصیه می‌شود روزه‌داران در خوردن مواد قندی و شیرینی‌ها مانند زولبیا، بامیه، شله‌زرد در وعده سحری زیاده‌روی نکنند تا سیستم ایمنی بدن، پاسخ مناسبی به واکسن بدهد.

وی خاطرنشان کرد: روزه‌دارانی که قصد تزریق واکسن کرونا حتماً در وعده سحری، مایعات کافی و مواد غذایی شامل سوپ، آش، میوه، مرکبات، کاهو، خیار و گوجه میل و شب قبل از تزریق واکسن نیز مایعاتی مانند آب، چای کم‌رنگ، شربت‌های خانگی و شیر کم‌چرب مصرف کنند.

مهر علیان یادآور شد: بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، هیچ‌گونه مطالعه‌ای مبنی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دوران روزه‌داری مشاهده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha