محمود حضرتی در گفتوگو با ایسنا، بیان کرد: به استناد بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون وظایف شورای اسلامی شهر هر ساله سازمان تاکسیرانی شهرداری به شورا پیشنهاد افزایش نرخ را داده و شورا نیز بر اساس وظایف خود مصوبه تصویب نرخنامه را انجام میدهد.
وی با اشاره به اینکه از آبانماه سال گذشته جلسات کارشناسی نرخگذاری در همدان شروع شد، افزود: در این جلسات هزینههای ثابت و متغیر و آنالیز هزینههای روزانه تاکسیران مورد بررسی قرار گرفت و قیمتگذاری بر اساس شاخصهای تعریف شده مانند مسافت و شیب مسیر، ترافیک، تقاضا و مدت انتظار مصوب شد.
حضرتی با بیان اینکه نرخنامه جدید قبل از عید به سازمان تاکسیرانی ابلاغ و از ابتدای فروردین سال جاری نیز به خطوط ابلاغ شده است، اظهار کرد: درصد افزایش نرخ در خطوط متفاوت است، به عنوان مثال نرخ کرایه تاکسی در برخی از خطوط عادلانه نبود که این موضوع در افزایش نرخ لحاظ شد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همدان اضافه کرد: به عنوان نمونه هزینه روزانه یک دستگاه پراید ۷۸ هزار تومان، یک دستگاه پژو ۸۴ هزار تومان و یک دستگاه سمند ۸۷ هزار تومان است و میانگین درآمد روزانه آنها ۱۸۷ هزار تومان روزانه است بنابراین میانگین افزایش نرخ خطوط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در نظر گرفته شد.
انتهای پیام
نظرات